برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مشاهده طاعون نشخوارکننده در انگوران زنجان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
مشاهده طاعون نشخوارکننده در انگوران زنجان

صدا و سیما/ بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پناهگاه حیات‌وحش انگوران مشاهده شد.

محمد‌‌رضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست زنجان اظهار کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پی کشف لاشه یک راس میش در پناهگاه حیات وحش انگوران از توابع شهرستان ماهنشان، مشاهده شد. 
یافتیان افزود: پس از کشف لاشه میش، پایش منطقه با تعداد نیرو‌های بیشتر در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه علایم و مورد تازه‌ای تاکنون مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه با همکاری اداره کل دامپزشکی استان تمهیدات لازم جهت پیشگیری از شیوع این بیماری در حیات وحش استان اندیشیده شده است، اضافه کرد: ۲ مورد از پایش‌های صورت گرفته به صورت مشترک توسط دامپزشکان اداره کل دامپزشکی و محیط بانان و کارشناسان محیط زیست در منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران صورت گرفته که مورد مشکوکی مشاهده نشده است.
این مسئول با بیان اینکه عدم واکسیناسیون دام‌های اهلی اصلی‌ترین دلیل شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) در حیات وحش است، تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته و براساس اعلام اداره کل دامپزشکی استان، واکسیناسیون تمامی دام‌های اهلی منطقه و حاشیه منطقه حفاظت شده انگوران انجام شده است.
به گفته وی، در سال ۹۴ تعداد ۱۲۶ راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم این استان بر اثر ابتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) تلف شد.

 
 

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today