برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چهارمحال‌وبختیاری میزبان جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چهارمحال‌وبختیاری میزبان جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی شد

ایسنا/ بخش نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کارآواهای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، پاییز امسال به میزبانی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود. 

حسن رونده، مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست بررسی مقدمات عقد تفاهم‌نامه همکاری برای میزبانی چهارمحال‌وبختیاری از بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های این وزارتخانه برای تمرکززدایی از مرکز و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور، امسال بخش‌هایی از جشنواره بیست‌ویکم نمایش‌های آیینی و سنتی در چهار استان از جمله چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی، گلستان و استان مرکزی هر کدام اجرای بخشی از بیست‌ویکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را بر عهده دارند، افزود: واگذاری اجرای بخش نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کارآواهای این جشنواره بین‌المللی به چهارمحال‌وبختیاری براساس شناخت ظرفیت‌های این استان در این حوزه انجام شده است.

مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تمرکززدایی در برنامه‌های اجرایی حوزه هنرهای نمایشی را در توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی کشور مؤثر دانست و تصریح کرد: با این روش بنا به بضاعت و توان استان میزبان، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن در برپایی یک رویداد بزرگ به‌کار گرفته شده و زمینه مشارکت هر چه بهتر هنرمندان آن استان فراهم می‌شود.

رونده تصریح کرد: امید می‌رود با واگذاری برنامه‌های اجرایی به استان‌ها، بحث تجهیز زیرساخت‌های استانی نیز با کمک وزارتخانه انجام شود و این اقدام بهانه‌ای باشد تا با برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر روند توزیع امکانات در مناطق مختلف دنبال شود.

ارتقای بهره‌وری فرهنگی از طریق برپایی جشنواره‌ها

احمد جولایی، دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی نیز درباره میزبانی چهارمحال‌وبختیاری از بخش نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کارآواهای این جشنواره گفت: نزدیک به ۱۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان این بخش، مهر امسال در این استان به هنرنمایی می‌پردازند.

جولایی با اشاره به اینکه درخواست‌هایی از کشورهای دیگر نیز برای شرکت در این بخش از جشنواره به دبیرخانه ارائه شده است، افزود: این درخواست‌ها در حال بررسی است و در صورت فراهم شدن شرایط امید می‌رود مهمانانی از خارج از کشور نیز در مدت برگزاری جشنواره در چهارمحال‌وبختیاری حضور پیدا کنند.

وی یادآور شد: در جشنواره بیست‌ویکم به غیر از بخش مقالات و نمایشنامه‌نویسی، دیگر بخش‌ها، رقابتی نیست و تمامی متقاضیانی که آثارشان بررسی و تأیید شود در بخش اجرایی شرکت می‌کنند.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday