برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

منابع طبیعی کهگیلویه‌وبویراحمد: با کمبود ۱۰۶ قرق‌بان مواجهیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
منابع طبیعی کهگیلویه‌وبویراحمد: با کمبود ۱۰۶ قرق‌بان مواجهیم

ایسنا/ استان کهگیلویه و بویراحمد برای حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی با کمبود ۱۰۶ نیروی انسانی و قرق‌بان مواجه است.

سعید جاویدبخت، مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۵۶ درصد از این میزان را جنگل تشکیل می دهد، ۹۰ درصد وسعت استان جنگل و مرتع است و این استان ۱۶ درصد جنگل‌ها و ۲۳ درصد منابع آبی زاگرس را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های کشور رتبه اول سرانه جنگل را دارد این در حالی است که این سرانه در سطح دنیا ۰.۸، در کشور ۰.۲ بود و در سطح این استان به ۱.۲ می رسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان نیاز به توسعه دارد اما باید برای حفظ این منابع توجه داشته باشیم.

جاویدبخت تصریح کرد: برای حفاظت و صیانت از جنگلها و عرصه های منابع طبیعی با کمبود ۱۰۶ نیروی انسانی و قرق‌بان مواجهیم  و حداکثر استفاده و بهره از ظرفیت موجود برای حفاظت از جنگلها و منابع طبیعی می شود. البته مجوز جذب و بکارگیری ۲۵ قرقبان را گرفته ایم که مقدمات جذب این تعداد در حال انجام است.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد به ۷۰ بلوک حفاظتی تقسیم شده است که نیروهای موجود به شکل جنگل گردی کمبود ها را جبران می کنند اما نیاز به نیرو داریم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از محل متمم سفر اول رئیس جمهور ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای دو سال به منابع طبیعی اختصاص داده شد. عملیات اجرایی ۲۹ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان و اختصاص ۲۰۹ میلیون تومان در سفر دوم رئیس جمهور به استان آغاز شد.

جاویدبخت تاکید کرد: طی سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت برای مقابله با آفتهای برگ خوار و جوانه خوار بلوط اختصاص داده شد که مقابله شروع شده و هم اکنون نیز در حال اجراست.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today