برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گزارش ۱۵۰ تخلف مالیاتی پزشکان اردبیلی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گزارش  ۱۵۰ تخلف مالیاتی پزشکان اردبیلی

ایسنا/ مدیرکل امور مالیاتی استان ضمن درخواست از شهروندان در جهت گزارش فرار مالیاتی گفت: ۱۵۰ تخلف مالیاتی پزشکان در استان گزارش شده است.

داریوش سرخانی، مدیرکل امور مالیاتی استان با اذعان بر اینکه ۱۵۰ مورد تخلف مالیاتی پزشکان گزارش داده شده است، افزود: از عموم شهروندان درخواست داریم در صورت دیدن فرار مالیاتی در سامانه سوت زنی حتما گزارش بدهند.

وی گفت: در استان اردبیل یک هزار و شش پزشک فعالیت می کند که در طول سال گذشته بیش از ۲۴ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ادامه داد: بیش از یک صد هزار نفر جامعه آماری مالیات ستانی استان اردبیل است و قسمت عمده خدمات امور مالیاتی به آنها بصورت برخط و الکترونیکی انجام میشود.

سرخانی اضافه کرد: طبق ماده ۱۸۶ قانون مالیات ستانی، صدور گواهی مالیاتی برای تمدید و تجدید پروانه‌های فعالیت اقتصادی و دریافت تسهیلات منوط به استعلام پرداخت مالیات شده است.

این مقام مسئول استان اظهار کرد: ۲۴ هزار گواهی در سال گذشته صادر و همچنین در ۵ ماهه سال جاری ۸ هزار گواهی صادر شده و اگر متقاضیان بدهی مالیاتی نداشته باشند گواهی استعلام بصورت برخط صادر می شود و اعتبار سه ماهه دارند.

وی از انعقاد تفاهمنامه امور مالیاتی استان با کانون سردفتران و دفتریاران استان خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهمنامه برای زمین‌ها و املاک مسکونی که دارای پروانه باشند نیازی به مراجعه به دفاتر مالیاتی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ خودروی لوکس و گران قیمت بالای سه میلیارد تومان قیمت در استان شناسایی و در مجموع ۵ میلیارد تومان مالیات از مالکان آنها دریافت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اعلام اینکه بیش از ۴ ماه خالی ماندن منازل مسکونی مشمول مالیات خواهد بود و در صورت افزایش تعداد سال های خالی ماندن منازل افزایش مالیات شامل خواهد شد، بیان کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ خانه خالی از سکنه شناسایی و ۲۵ میلیارد تومان مالیات بر آنها محاسبه شد.

این مقام مسئول حوزه مالیات استان گفت: سهمیه مالیاتی استان اردبیل ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ است که در ۵ ماهه امسال یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وصول شده است.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر