برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

استاندار: بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها دغدغه اصلی کردستان است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
استاندار: بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها دغدغه اصلی کردستان است

ایسنا/ استاندار کردستان از آماده شدن بسته تسهیل فرآیند و رفع موانع اشتغال زاگرس‌نشینان با دستور رئیس جمهوری خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در نشست عمومی شوراهای افتاء که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ غرب کشور برگزار شد، پیگیری مسائل معیشتی ماموستایان، اتخاذ راهکار قانونی برای رفع آن و ایجاد منبع مشخص برای استمرار این کار را با اهمیت دانست.

وی با بیان اینکه دو سال و ۱۸ روز است که توفیق خدمت‌گذاری به مردم این استان را برعهده دارم، ادامه داد: با وجود خدمات فراوان انجام‌شده توسط دولت‌های گذشته، مشکلات و موضوع‌های متعدد در استان انباشته شده و نیازمند پیگیری، کار و تلاش مضاعف است.

استاندار کردستان رویکرد اصلی خود را جلب نگاه ویژه دولت به استان دانست و افزود: این امر تحقق یافته است و شاهد توجه بیش از پیش دولت به استان هستیم.

زارعی کوشا بیان کرد: اگر براساس بودجه مصوب ورود می‌کردیم، قطعا موضوع آب شرب سنندج تا چهار سال آینده برطرف نمی‌شد. همچنین تصفیه خانه شماره ۲ سنندج، مشکل آب شرب بانه، راه آهن، فرودگاه سقز و بسیاری موارد دیگر با وجود اعتبارات مصوب قطره‌چکانی به بهره‌برداری نمی‌رسید، اما امروز به فضل الهی و به برکت سفرهای رئیس جمهوری، این موارد منتج به نتیجه شد.

او اظهار کرد: در جریان سه سفر رئیس جمهوری به کردستان، در قالب دو سفر استانی، افزون بر ۳۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه استان مصوب شده است.

وی گفت: درصددیم با انتقال آب شهر قروه و دهگلان، بهره‌برداری از سد ژاوه و سیازاخ، ارتقای پروژه‌های حوزه زیرساخت‌ و بهسازی جاده‌ها، تحولی در حوزه‌های مختلف در استان کردستان اتفاق بیفتد و بسیاری از مشکلات در مدت زمان کوتاهی برطرف شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه در حوزه بازار، معیشت عمومی و اشتغال فارغ‌التحصیلان در استان مشکلات پیچیده‌ای داریم، اظهار کرد: آمار بی‌کاری فارغ‌التحصیلان زیاد است و تمام تلاش ما معطوف به رفع بی‌کاری فارغ‌التحصیلان است.

وی از تشکیل کارگروه ویژه برای اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین با دستور رئیس جمهوری در نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: به‌صورت ویژه با برنامه‌ریزی مشخص و جذب سرمایه‌گذاران برای استان در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان تمهیداتی اندیشیده شده است.

استاندار کردستان افزود: توسعه یک لاستیک‌سازی که دستاورد سفر هیأت دولت به کردستان است، آغاز شده است و در آینده نزدیک آمادگی ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر را دارد.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online