برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نمایشگاه فرش دستباف بجنورد برگزار می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نمایشگاه فرش دستباف بجنورد برگزار می‌شود

ایسنا/ معاون اداره‌کل صمت خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه و جشنواره فرش دستباف در اواخر بهمن‌ماه در بجنورد خبر داد.

مهرداد داوودزاده، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه و جشنواره فرش دستباف یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مورد تاکید در سند توسعه فرش دستباف استان بوده اظهار کرد: در همین راستا و با هدف شناساندن توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان و آگاهی از جدیدترین طرح‌ها، نقوش، رنگ‌آمیزی، نوآوری‌های مربوطه و ایجاد بستری در جهت رشد و توسعه این هنر _صنعت این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

به گفته وی نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و صنایع وابسته و دستبافته‌های صنایع دستی اواخر بهمن با حضور فعالان زنجیره ارزش فرش دستباف، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان انواع دستبافته‌های نفیس استان و سایر استان‌ها اعم از فرش، تابلو فرش، گبه، جاجیم، گلیم و ...در استان برگزار می‌شود.

داوودزاده با بیان اینکه نشستی در این خصوص به منظور ارائه برنامه‌های پشتیبانی و حمایتی دستگاه‌های مرتبط جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه برگزار شد، افزود: اعضای جلسه ضمن بیان دغدغه‌های خود در خصوص محل برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های جانبی آن بحث و تبادل نظر کردند.

وی از تولید ۴۴۰۰ متر مربع فرش دستبافت در هر ماه در این استان خبر داد و اظهار کرد: از این مساحت ۲۰۰ مترمربع فرش ابریشم، ۳۰۰ مترمربع کرک و ابریشم و دو هزار متر مربع درشت بافت است. همچنین ۱۵۰۰ متر مربع از این مساحت فرش تجاری ۲۵ تا ۴۰ رج، ۳۰۰ متر مربع گبه و ۱۰۰ مترمربع نیز تابلو فرش است.

داوودزاده با اشاره به اینکه در این استان ۲۷ هزار بافنده وجود دارند، گفت: در خراسان شمالی در ارتباط با فرش دستبافت، هشت اتحادیه صنفی، ۱۱ شرکت تعاونی فعال فرش دستبافت و یک تشکل مردم‌نهاد به‌عنوان کانون فرش دستبافت استان فعالند.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today