برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افتتاح بزرگترین مرکز ترک اعتیاد شمال کشور در بابل

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
افتتاح بزرگترین مرکز ترک اعتیاد شمال کشور در بابل

باشگاه خبرنگاران/ با حضور وزیر کشور بزرگترین مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد شمال کشور در بابل افتتاح شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز ترک اعتیاد شمال کشور در بابل با اشاره به تاثیرگذاری این مرکز در جلوگیری از رشد اعتیاد در جامعه، اظهار کرد: مهمترین بخش در حوزه اعتیاد، پیشگیری است، اگر پیشگیری به درستی انجام گیرد یقیناً بسیاری از این مواردی که در حوزه اعتیاد در جامعه شاهدیم رخ نخواهد داد.
او افزود: در حوزه پیشگیری، خانواده نقش بسیار مهمی دارد که بایستی مورد  توجه قرار گیرد و به تبع آن حوزه‌هایی که فرد در آن حضور پیدا می‌کند به مانند مدرسه، محل کار و محل زندگی که هر یک از آنها نقش‌های خاص خود را دارند و می‌توانند در جلوگیری از این بلای خانمانسوز تاثیرگذار باشند.
وزیر کشور با بیان اینکه آگاهی بخشی اولین قدم مبارزه با مقوله اعتیاد است، گفت: رسانه‌ها نقش بسیار ویژه‌ای در جلوگیری از اعتیاد دارند، بطوری که با یک فرهنگ سازی درست افراد را متوجه این پدیده شوم کنند و این مرکز که یکی از مجهزترین مراکز ترک اعتیاد کشور می‌باشد برای مواقعی است که آن فرهنگ‌سازی موثر انجام نشده و برخی‌ها به دام این بلای خانمانسوز بیفتند که در آن مرحله وجود چنین مراکزی می‌تواند این افراد را درمان و بازپروری کرده و مجدد به دامان جامعه بازگرداند.
سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه این دهمین اردوگاه طی دو سال اخیر است که افتتاح گردید، گفت: این مرکز جزو پیشرفته‌ترین مراکزی است که طی این چند سال اخیر راه‌اندازی شد در جهت نگهداری، درمان، مهارت‌آموزی و اشتغال معتادین و دهمین اردوگاهی است که در طی این دو، سه سال اخیر توسط سپاه و بسیج در کشور با اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر راه‌اندازی شد.
او افزود: این مراکز جدای درمان و بازپروری بحث مهارت آموزی و اشتغال را برای بهبود‌یافتگان در نظر می‌گیرد بطوری که این عزیزان پس از بهبودی با کمک خیرین و کارآفرینان با توجه به مهارتشان مشغول به فعالیت می‌شوند تا باری دیگر به دامان اعتیاد بازنگردند.
سردار مومنی با تاکید بر اینکه نتیجه و اثرات مثبت این مرکز را طی مدت زمان کوتاه در استان شاهد خواهیم بود، گفت: این مرکز ظرفیتی بالغ بر هزار نفر را دارا است و می‌تواند تا ۲ هزار نفر ارتقا یابد، هیچ نکته تاریکی در خود ندارد و زمینه برای بهبود افراد درگیر اعتیاد کاملا فراهم است تا به بهبودی کامل و در گام بدی یادگیری مهارت برسند.
او افزود: این مرکز که در مدت زمان یکساله به مرحله راه‌اندازی رسید با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریالی ستاد مبارزه با مواد مخدر و ۱۳۰ میلیارد ریالی سپاه طی تفاهمی به بهره برداری رسید که یقیناً طی مدت زمان کوتاهی نتیجه مثبت آن را در استان شاهد خواهیم بود.

آخرین خبر مازندران در اینستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today