برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۲۴۵ خانوار قزوینی در طرح جوانی جمعیت صاحب زمین شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۲۴۵ خانوار قزوینی در طرح جوانی جمعیت صاحب زمین شدند

ایرنا/ مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به اینکه ۲۴۵ خانوار قزوینی در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صاحب زمین شدند، گفت: ۱۸۱ قطعه زمین برای این تعداد از خانواده ها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تخصیص داده شد.

سیدعلی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی قزوین ضمن اشاره به تعهد دولت در خصوص اجرای طرح قانون جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: در همین راستا، اداره کل راه و شهرسازی استان زوین با مالکیت دولتی شهر جدید مهرگان را برای کاربری های مسکونی اجرای این طرح در نظر گرفته است.
به گفته وی، تمامی مراحل تهیه طرح و اقدامات لازم در خصوص تغییر کاربری اراضی برای قیمت گذاری به کارشناسان قوه قضاییه صورت گرفته و ارجاع داده شده است.
هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات شورای عالی مسکن و ضرورت استفاده از ظرفیت روستاهای همجوار و جاذب برای این طرح، اداره کل راه و شهرسازی با همکاری بنیاد مسکن استان روستاهای رشتقون و نجم‌آباد را که در فاصله زیر ۱۵ کیلومتر قزوین واقع شده اند، اراضی را در نظر گرفته که مراحل الحاق به بافت آنها نیز در حال انجام است.
وی ادامه داد: اراضی در نظر گرفته شده در مناطق یاد شده جهت اجرای طرح قانون جوانی جمعیت موقعیت بسیار مناسبی دارند و از شرایط و امکانات کامل خدماتی نیز بهره‌مند هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این در حالی است که از ظرفیت اراضی شهر شریفیه نیز برای استفاده از طرح جوانی جمعیت نیز استفاده خواهیم کرد.
هاشمی با اشاره به قطعات اراضی واگذار شده، خاطرنشان کرد: ۱۸۱ زمین واگذارشده به ۲۴۵ خانواده تخصیص داده شده که واگذاری قطعی به ۱۴۸ خانواده تاکنون صورت گرفته و مابقی نیز در آینده نزدیک به انجام می رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: این اداره کل ضمن پاسخگویی به شهروندان در حوزه مسکن، تلاش دارد تا با تامین اراضی مورد نیاز و واگذاری آن به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر و تمامی خانوارهایی که مشمول طرح جوانی جمعیت هستند، در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم و قانونی را به عمل آورد.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today