برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

میزان بارندگی در یاسوج ۲۳۷ میلیمتر کاهش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
میزان بارندگی در یاسوج ۲۳۷ میلیمتر کاهش یافت

ایرنا/ رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارندگی های ابتدای پاییز امسال تاکنون در شهر یاسوج مرکز استان، ۱۲۱ میلیمتر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳۷ میلیمتر کاهش یافته است.

ولی بهره‌مند، رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهر یاسوج با میانگین بلندمدت ۷۹۷ میلیمتر پرباران ترین شهر کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود، اظهار کرد: در مدت مشابه پارسال ۳۹۹ میلیمتر باران در این شهر ثبت شده بود.

وی عنوان کرد: پاییز امسال ۱۵ درصد از بارندگی های بلندمدت در یاسوج محقق شده است.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: امسال تاکنون ۱۱۲ میلیمتر باران در شهر دوگنبدان گزارش شده در حالی که در مدت مشابه پارسال ۲۱۶ میلیمتر باران در این شهر ثبت شده بود.

وی عنوان کرد: امسال تاکنون ۱۳۶ میلیمتر باران در شهر سی سخت گزارش شده که ۲۳۶ میلیمتر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

وی ابراز کرد: در حالی که میانگین بلندمدت باران شهر گرمسیری لیکک مرکز شهرستان بهمئی ۲۲۸ میلیمتر ثبت شده اما در سال آبی جاری ۱۵۷میلیمتر باران در این شهر گزارش شده است.

بهره مند خاطرنشان کرد: منطقه امامزاده جعفر دیگر ایستگاه واقع در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکنون ۱۴۵ میلی متر بارندگی در آن ثبت شده درحالی که مدت مشابه پارسال شاهد ۲۷۷ میلیمتر باران بوده است.

میانگین بلند مدت ۳۰ ساله بارندگی ایستگاه منطقه امامزاده جعفر گچساران که با قرار داشتن در یک دشت ۶ هزار هکتاری با اهمیت بالای کشاورزی و تولیدی، ۴۴۱ میلیمتر است.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در شهر دهدشت دیگر نقطه گرمسیری استان سال آبی جاری تاکنون ۱۶۳ باران گزارش شده در حالی که میانگین بلند در این شهر ۵۰۲ میلیمتر است و مدت مشابه پارسال ۳۱۲ میلیمتر باران در دهدشت ثبت شده است.

بهره مند اضافه کرد: میانگین بارندگی‌های هشت ایستگاه هواشناسی استان تا روز ۲۵ دی ماه امسال ۱۵۹ میلیمتر بوده که بررسی آمار نشان می دهد۱۶۳ میلیمتر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today