برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دستگیری عوامل خالی کردن حساب‌های بانکی سالمندان البرز

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دستگیری عوامل خالی کردن حساب‌های بانکی سالمندان البرز

ایرنا/ رئیس پلیس فتای البرز گفت: اعضای سه نفر باند سرقت موجودی حساب‌های بانکی سالمندان، افراد کم سواد و اتباع خارجی در سراسر کشور توسط پلیس این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز اظهار کرد: این افراد کارت‌های بانکی افراد سالخورده، کم سواد و اتباع بیگانه را با ترفندهای خاصی در اختیار گرفته و در یک فرصت مناسب اقدام به تخلیه حساب آنها می کردند.
وی گفت: متهمان به ۲ شگرد اقدام به برداشت از حساب‌ها می کردند که در روش اول به بهانه کمک به افراد سالخورده، کم سواد و اتباع بیگانه اقدام به اخذ کارت عابربانک و رمز آن نموده و در یک فرصت مناسب با اعلام اینکه خودپرداز کارت را ضبط کرده، از محل متواری می شدند.
جلیلیان افزود: در شگرد دیگر نیز متهمان با پرداخت ۲ میلیون ریال وجه نقد به افراد سالخورده و کم سواد که قصد کار با دستگاه خودپرداز را داشتند، کارت آنها را با هدف انتقال ۲ میلیون ریال به حساب شخصی خود در اختیار گرفته و تمام موجودی کارت را به سرقت می بردند.
وی بیان کرد: در تحقیقات فنی پلیس مشخص شد فردی مقابل خودپرداز بانک مستقر در تهران منطقه بومهن پرسه زده، ابتدا کارت بانکی یک خانم تبعه افغانستان و سپس کارت بانکی یکی از شاکیان پرونده را به روش ذکر شده سرقت و با یک دستگاه خودروی ال۹۰ سفید رنگ از محل متواری شده است.
وی ادامه داد: تحقیقات بیشتر نشان داد که متهم با مراجعه به خودپرداز بانک شهر مستقر در تهران منطقه پردیس اقدام به خرید ۱۰ عدد کارت هدیه ۲۰ میلیون ریالی و سپس خرید یک دستگاه گوشی موبایل نموده و ساعاتی بعد نیز برای نقد کردن کارت‌های هدیه به یک آجیل‌فروشی واقع در منطقه قرچک تهران مراجعه کرده است.
رئیس پلیس فتای البرز گفت: با ردزنی صورت گرفته، مخفیگاه متهم در آذربایجان غربی شناسایی شد که ماموران پس از اخذ نیابت قضایی به این استان مراجعه کردند و با همکاری پلیس فتای شهرستان ارومیه، متهم به همراه ۲ همدستش دستگیر و به کرج منتقل شدند.
وی افزود: متهمان در اعترافات خود اذعان داشتند که در ۱۲ شهر مختلف کشور از جمله تهران، ارومیه، تبریز، قم، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، زنجان، نظرآباد، ورامین و شهر ری اقدام به سرقت کارت های بانکی و برداشت از حساب‌ها نموده اند که تاکنون ۵۲ مالباخته شناسایی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات تخصصی در بازرسی از متهمان سه دستگاه گوشی، ۲ کارت بانکی اجاره به نام افراد غیر و تعداد ۱۷ کارت هدیه کشف و ضبط شد.

آخرین خبر البرز در اینستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday