برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۱۳.۵ هکتار زمین در زنجان به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد

منبع
مهر
بروزرسانی
۱۳.۵ هکتار زمین در زنجان به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد

مهر/ استاندار زنجان از اختصاص زمینی به وسعت ۱۳.۵ هکتار برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان در نشست معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان برتر، منتخب نخبگان و سرآمدان استان زنجان اظهار کرد: در دو یا سه سال قبل اقتصاد دانش‌بنیان در زنجان کم‌توان بود و نیاز به انرژی و حمایت بیشتر در این عرصه احساس می‌شد.

وی حمایت فیزیکی برای استقرار واحدهای فناور و حمایت‌های مالی را نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: در سال گذشته این شرکت‌ها تا حدودی از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و حمایت‌های مالی بهره‌مند شدند و امسال نیز این روند ادامه می‌یابد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های مالی رشکت‌های دانش‌بنیان در زنجان جان گرفته است، تصریح کرد: اختصاص زمین به وسعت ۱۳.۵ هکتار به شرکت‌های دانش‌بنیان از اقدامات مهم است و تا چند ماه آینده آن را به شرکت‌ها تحویل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه حمایت‌های مالی اقدامات خوبی صورت گرفته است، یادآور شد: به عنوان مثال از منابع استان ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل یک سوله کنار گذاشتیم  و۱۵ میلیارد تومان برای آماده سازی زمین شرکت‌ها پیش‌بینی شده است.

افشارچی ادامه داد: برای تقویت فرآینده‌های فناورانه، زنجیره‌ای در نظرگرفته شده تا شرکت‌های بزرگ اعتبار تحقیقاتی خود را با ارتباط‌گیری با دانشگاه‌ها هزینه کنند و به اندازه همان مبلغ معاونت علمی و فناوری به عنوان وام اختصاص می‌دهد و در صورت خروجی مطلوب به وام بلاعوض تغییر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمایتی تلاش داریم استاندارد استان را ارتقا دهیم، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش عالی و معاونت علمی چالش‌هایی وجود دارد و شرکت‌ها را حمایت می‌کنیم اما هدایت نمی‌کنیم.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today