برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مشارکت، آخرین نظرسنجی‌ها و نقش احزاب در انتخابات 11 اسفند خراسان رضوی

منبع
فارس
بروزرسانی
مشارکت، آخرین نظرسنجی‌ها و نقش احزاب در انتخابات 11 اسفند خراسان رضوی

فارس/ رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی ضمن تشریح آمار تعداد ناظران و مجریان انتخابات در استان، از آخرین نظرسنجی‌ها و نقش احزاب در این موضوع گفت.

سیدهادی طباطبایی، رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی به سوالاتی در خصوص انتخابات در استان پاسخ گفت که در ادامه می‌خوانید.
آماری از تعداد ناظران و مجریان حاضر در برگزاری انتخابات وجود دارد؟
به طور کلی حدود 80 هزار نفر در استان خراسان رضوی در امر برگزاری انتخابات نقش دارند. میانگین اعضای شعبات ما پنج نفر است. این پنج نفر جدای از نمایندگان فرمانداران هستند. 
نظرسنجی ها در مورد انتخابات چه می گویند؟
نظرسنجی هایی به شکل رسمی توسط استانداری و صدا وسیما انجام شده است. آخرین نظرسنجی ها در اوایل دی ماه بود و منتظرم آمار جدید به دستم برسد. علی رغم همه تبلیغات دشمنان، استقبال خوب از ثبت نام و پیش ثبت نام ها نشان می دهد که مردم به مجریان خودشان اعتماد دارند و علاقه‌مند به نظام هستند. استان خراسان رضوی معمولا مشارکت بیشتری از میانگین کشوری دارد. هر چند که دشمن از ارقام مشارکت در انتخابات گذشته سوء استفاده می کند اما علت اصلی کاهش مشارکت در آن مقطع، نگرانی خانواده ها از شیوع کرونا بود. مشکلات معیشتی قطعا در مشارکت مردم تاثیرگذار است اما باید بین این دو موضوع، تفاوت قائل شویم.
نقش احزاب در انتخابات چیست و ارتباط معاونت سیاسی استانداری پس از انتخابات با احزاب چگونه خواهد بود؟
ما در کشورمان، حزب را به معنی کامل نداریم و عمده احزاب به صورت فصلی و برای ایام انتخابات شکل می‌گیرند یا فعالیت می کنند. در عین حال، وضعیت استان خراسان رضوی خوب است. ما 52 حزب در استان داریم که به صورت حزب یا نمایندگی از حزب فعالیت می کنند. با هماهنگی شهرداری مشهد در حال تجهیز مجموعه خوبی برای احزاب هستیم. جلسات مختلفی با احزاب و تشکل های سیاسی داشته‌ایم. معتقدیم اگر احزاب به معنای واقعی فعال باشند کمک خوبی در رقابت و مشارکت خواهند داشت و به اقدامات و فعالیت منتخبان مردم، نظارت خواهند کرد.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today