برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

زمین مورد نیاز برای طرح جوانی جمعیت در بیرجند تامین شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
زمین مورد نیاز برای طرح جوانی جمعیت در بیرجند تامین شد

ایرنا/ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از الحاق ۲۷۰ هکتار زمین به سایت زعفرانیه بیرجند در سال جاری خبر داد و گفت: با این اقدام دغدغه تامین زمین طرح جوانی جمعیت در مرکز استان رفع شد.

میرمحمد مودی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: به‌همت دولت سیزدهم پنج هزار هکتار زمین برای تامین مسکن به محدوده شهرهای خراسان جنوبی الحاق شد در حالی که این مقدار در هشت سال دولت قبل تنها ۱۲ هکتار بود.
وی گفت: پیگیری‌ها برای الحاق ۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهرهای استان نیز در حال پیگیری است و تلاش داریم تا اوایل سال آینده این مقدار نهایی شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: از این مقدار ۶۰۰ هکتار برای شهرستان بیرجند است و بیشترین الحاقات را در شهرهای نهبندان و طبس خواهیم داشت.
وی گفت: براساس برنامه طرح نهضت ملی مسکن در کشور سهم استان خراسان جنوبی ۴۰ هزار واحد بوده که از این تعداد ۱۸ هزار واحد روستایی و ۲۲ هزار واحد شهری است.
مودی عنوان کرد: ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ متقاضی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از مجموع این متقاضیان ۴۱ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند و تاکنون برای ۴۱ هزار و ۸۰۰ متقاضی تامین زمین به مساحت پنج هزار هکتار انجام شده‌ است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار و ۲۷۷ متقاضی واریز وجه اولیه داشته‌اند افزود: برای ۱۹ هزار و ۷۴۴ واحد پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۵۱ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، هفت هزار و ۶۶۹ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، ۲ هزار و ۲۵۹ واحد به مرحله اتمام نازک‌کاری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به اشاره به اقدامات زیرساختی در سایت‌های نهضت ملی مسکن گفت: هزینه‌های خدمات آب و برق طرح نهضت ملی مسکن حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده که یک سوم هزینه را وزارت راه و شهرسازی تقبل کرده و تاکنون سه هزار میلیارد ریال به استان اختصاص یافته‌ است.

 
 
  
  
 

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today