برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش سهمیه حج تمتع خراسان‌شمالی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش سهمیه حج تمتع خراسان‌شمالی

ایرنا/ مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: ۹۰۰ نفر به‌عنوان سهمیه امسال حج تمتع استان تعیین شده بود که اینک به یک‌هزار و ۱۶۵ نفر افزایش یافت.

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی اظهار کرد: این تعداد زائر در قالب هشت کاروان از فرودگاه مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد؛ ۶ کاروان شیعه و ۲ کاروان نیز اهل سنت هستند.
وی افزود: ثبت‌نام قطعی زائران حج تمتع در کاروان‌ها از امروز یکشنبه (۶ اسفندماه) سال جاری همزمان با نیمه شعبان آغاز شده است.
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی تصریح کرد: سامانه پیش‌ثبت‌نام reserve.haj.ir و سامانه انتخاب کاروان my.haj.ir است.
وی هزینه حج سال آینده را یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال تا یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: اعزام حجاج از ۲۵ اردیبهشت به سرزمین وحی انجام می شود و برگشت آنان نیمه دوم تیرماه است.
قاصری گفت: ۹۰۰ نفر در سهمیه اولیه این استان پیش ثبت نام داشتند که از این تعداد ۴۲۱ نفر مرد و ۴۷۸ نفر زن بودند.
وی تصریح کرد: متقاضیان تشرف به حج تمتع در استان می‌توانند به ۲ شیوه مراجعه به سایت رزرو حج یا با حضور در دفاتر و شرکت‌های زیارتی در استان ثبت‌نام کنند.
قاصری گفت: در مجموع ۱۴ هزار و ۶۵۳ نفر در استان واجد شرایط و در نوبت تشرف به حج تمتع هستند.
وی یادآور شد: سال گذشته یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از هم استانی ها به حج تمتع مشرف شده بودند که از این تعداد یکهزار و ۳۶۱ نفر زائر و مابقی عوامل اجرایی بودند.
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی افزود: گذرنامه متقاضیان باید تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۳ اعتبار داشته باشد و بعد از ثبت نام قطعی زائران زیر پوشش معاینات پزشکی قرار می گیرند و همچنین کلاس های آموزشی نیز برای آنان برگزار می شود.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today