برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

میانگین بارندگی‌ها در خراسان جنوبی کاهش یافت

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
میانگین بارندگی‌ها در خراسان جنوبی کاهش یافت

صدا و سیما/ رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میانگین بارندگی‌های استان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۰ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۲۸ درصد کاهش دارد.

جواد نخعی، رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: در این مدت بیشترین مقدار بارندگی با ۱۲۲ میلیمتر باران در ایستگاه آبیز، ۱۰۵ میلیمتر باران فتح آباد خضری و ۹۵.۵ میلیمتر باران در فتح آباد فردوس ثبت شد.

وی با بیان اینکه روند بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون در چهار شهرستان از جمله نهبندان، زیرکوه، درمیان و سربیشه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی بوده است، بیان کرد: در این مدت روند بارندگی‌ها در هشت شهرستان خراسان جنوبی کاهشی بود.

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: همچنین بارندگی ‌ها در شهرستان نهبندان نسبت به پارسال ۶۶ درصد، حاجی آباد زیرکوه ۵۷ درصد، اسدیه ۲۳ درصد و سربیشه سه درصد افزایش یافته است.

نخعی ادامه داد: بیشترین کاهش بارندگی با ۵۱ درصد در ایستگاه باران سنجی بشرویه، ۳۶ درصد در بیرجند و ۳۱ درصد در طبس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی فصلی بارندگی در خراسان جنوبی هم گفت: بارش‌ها از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین نرمال و از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت در ایستگاه‌های حاجی آباد، قاین، سرایان، فردوس، درمیان، بیرجند، خوسف و سربیشه پنج تا ۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

نخعی گفت: به لحاظ دمایی نیز از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین یک تا ۲ درجه فرانرمال و از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت دو تا سه درجه فرانرمال پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: میزان صحت پیش‌بینی‌های فصلی برای پاییز امسال در مجموع بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today