برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مصدومان چهارشنبه‌سوری کردستان چه کسانی بودند؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
مصدومان چهارشنبه‌سوری کردستان چه کسانی بودند؟

تسنیم/ بررسی آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری استان کردستان حکایت از کودک ۳ ساله تا پیرمرد ۶۵ ساله دارد.

حسین جعفری، مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به آخرین آمار مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری اظهار داشت: 161 نفر به دلیل آسیب‌دیدگی چهارشنبه آخر سال به مراکز درمانی سطح استان مراجعه کرده که از این تعداد بیشترین با 75 نفر مربوط به سنندج و کمترین با 3 نفر بانه بوده است. سروآباد و مریوان موردی نداشتند.

وی درباره نوع آسیب‌ها گفت: 126 مورد به دلیل سوختگی، تروما و 32 مورد از ناحیه چشم دچار آسیب‌دیدگی شدند. میانگین سنی افراد مصدومی کمترین 3 سال و بیشترین 65 سال بوده است. 

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ابراز تأسف از اینکه 61 درصد از مصدومان کودک و نوجوان زیر 18 سال بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در مجموع 82 درصد از آسیب‌دیدگان آقایان و 18 درصد زنان تشکیل داده‌اند. تعداد مصدومان امسال؛ 161 نفر نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است.

جعفری اعلام کرد: از یکم تا 191 مورد مصدوم و آسیب‌دیده در استان داشتم که از این تعداد 2 نفر از ناحیه مچ دست قطع عضو و 5 نفر بیماران بدحال با درجه سوختگی بالا در بخش‌های ICU بستری و یک نفر نیز دچار تروما قرنیه و تخلیه چشم قرار دارند.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online