برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند

ایرنا/ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: جلسه کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان تشکیل و بر ضرورت ترک فعالیت های بدنی، ورزشی و استفاده از ماسک در هوای آلوده به گردوغبار مشهد تا ظهر فردا( سه شنبه) تاکید کرد.

مهدی الله‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار داشت: نظر به اعلام اداره کل هواشناسی استان مبنی بر پایداری هوا تا پایان روز جاری و افزایش غلظت آلاینده ها، همچنین افزایش شدت وزش باد همراه با گردوخاک از سه شنبه که سبب کاهش کیفیت هوا می شود، شهروندان به توصیه های بهداشتی عمل و خودماقبتی را در دستور کار قرار دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس مصوبات این کارگروه تمامی فرمانداران درگیر موضوع گرد و غبار در استان با اخذ نظر اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان و هماهنگی با مدیریت بحران استانداری تصمیم های لازم را اتخاذ کنند.
دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان گفت: با عنایت به سفرهای نوروزی و ورود زائران حضرت ثامن الحجج(ع) ضروری است دانشگاه علوم پزشکی و تمامی اورژانس ها و بیمارستان ها، همچنین هلال اهمر به صورت آماده باش کامل در این ایام خدمت رسانی کنند.
وی افزود: همچنین با توجه به کاهش دید در محورهای درگیر پدیده گرد و غبار، پلیس راهور نیز با همکاری اداره کل راهداری، تمامی محورهای استان را از نظر ترافیکی مدیریت و به مسافران هشدار های لازم را اطلاع رسانی کند.
الله پور تاکید کرد: جلوگیری از تردد بیماران با زمینه‌های تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر توصیه می شود و می بایست این افراد فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today