برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

همتی: دولت شمش طلا را با دلار ۶٣،۵٠٠ تومانی به مردم می‌فروشد

منبع
اطلاعات
بروزرسانی
همتی: دولت شمش طلا را با دلار ۶٣،۵٠٠ تومانی به مردم می‌فروشد

اطلاعات/ عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی در واکنش به ادعای امروز رئیسی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: جناب آقای رئیسی، آنچه که در بازار ارز و سکه و سایر دارایی ها می گذرد، برخلاف نظر شما، فعالین اقتصادی را خیلی هم نگران کرده است و شکی در تأثیر مستقیم منفی آن بر زندگی و معیشت مردم نیست . 

وقتی خود دولت شمش طلا را با قیمت دلار ۶٣،۵٠٠ تومان به فعالین اقتصادی و مردم می فروشد، چگونه آن را عدد سازی غیر رسمی می خوانید ؟  
اینکه می فرمایید ۶۹ میلیارد دلار را با نرخ ۲۸،۵۰۰ و زیر ۴۰،۰۰۰ تومان تأمین کرده اید، نه تنها حُسن نیست، بلکه نتیجه اش توزیع صدها هزار میلیارد تومان رانت است، بدون کوچکترین تأثیری در نرخ بازار !

گفتنی است رئیسی امروز در سخنرانی خود در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بهبود قابل توجه شاخص‌های اقتصادی در مقایسه با دهه ۹۰، انسجام و همگرایی را لازمه توفیقات بیشتر دانست و ابراز امیدواری کرد تحولات فعلی بین‌المللی زمینه‌ساز برقراری نظم عادلانه جهانی شود.

رئیسی با بیان این که «فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند» تاکید کرد: قطعاً شرایط اقتصادی بهتر خواهد شد و امسال همراه با گشایش‌های اقتصادی خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره