ايسنا/ درحالي که شرکت ملي پالايش و پخش اعلام کرده که بنزين سوپر در کشور توليد و به لحاظ محدوديتهاي ذخيرهسازي و انتقال، توزيع ميشود، نايب رئيس و عضو هيات مديره اتحاديه جايگاهداران سوخت اعلام کرده است که اکثر جايگاهها فاقد بنزين سوپر هستند.
مدتي است که دوباره تنور بحث کمبود بنزين سوپر در جايگاههاي سوخت داغ شده و اخباري مبني بر اين موضوع در رسانههاي مختلف منتشر ميشود که البته اين اخبار با واکنش شرکت ملي پالايش وپخش فراوردههاي نفتي مواجه شده است.
برسي ميداني ايسنا از چند جايگاه سوخت نيز بر صحبتهاي عضو هيات مديره اتحاديه جايگاهداران سوخت صحه ميگذارد که اعلام کرده، وضعيت کمي بنزين سوپر در بعضي جايگاههاي سوخت مطلوب نيست.
عطاپور - نايب رئيس هيات مديره اتحاديه جايگاهداران سوخت - در اين باره به ايسنا گفت: اکثر جايگاهها فاقد بنزين سوپر هستند و عليرغم اينکه سکوها و کارگران آماده سوخترساني بنزين سوپر هستند اما اين بنزين در اکثر سکوها وجود ندارد.
وي با بيان اينکه هزينه سکو توسط جايگاهداران پرداخت ميشود اما بنزين سوپر به اکثر جايگاهها تعلق نميگيرد، اظهار کرد: وزير نفت و مديرعامل شرکت پخش و پالايش و پخش بايد براي اين مساله پاسخي داشته باشند.
به گفته عطاپور علت اينکه چرا بنزين سوپر به جايگاهها داده نميشود، تاکنون مطرح نشده و اين در حالي است که بارها جايگاهداران تقاضاي بنزين سوپر را کردهاند اما به آنها تعلق نگرفته است.
اما شرکت ملي پالايش وپخش فراوردههاي نفتي در اطلاعيهاي اعلام کرده که بنزين سوپر در پالايشگاههاي اراک و اصفهان توليد و در کشور توزيع ميشود و طبق قانون شرکت ملي پالايش و پخش فرآوردههاي نفتي مکلف به توليد و توزيع بنزين معمولي و بنزين با استاندارد يورو ۴ است که هماکنون بيشتر از ميزان تعهد خود بنزين با کيفيت يورو توليد و در کشور توزيع ميکند.
بر اين اساس، هم اکنون علاوه بر بنزين با استاندارد يورو ۴ و ۵، بنزين سوپر نيز توليد و به لحاظ محدوديتهاي ذخيرهسازي و انتقال، در کشور توزيع ميشود؛ اين در حالي است که بنزين با استاندارد يورو از لحاظ زيست محيطي به مراتب پاکتر از بنزين سوپر است.
بازار