logo

رییس جدید سازمان هواپیمایی: نمی‌دانیم وضعیت چه زمانی عادی می‌شود

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
رییس جدید سازمان هواپیمایی: نمی‌دانیم وضعیت چه زمانی عادی می‌شود

خبرآنلاين/ معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: براي رسيدن به نقطه مطلوب در صنعت هوايي نيار به همکاري دولت، وزارت راه و قوه قضاييه داريم.


تورج دهقاني زنگنه، رييس جديد سازمان هواپيمايي کشوري در مراسم تکريم علي عابدزاده و معارفه خود، با بيان اينکه آمريکا تمام تلاش خود را براي زمينگير کردن صنعت هوايي کشور انجام داده است، گفت: در دوران تحريم موفق شديم هواپيماهاي جديد وارد ناوگان هوايي کشور کنيم، شرکت هاي هواپيمايي جديد تاسيس و نيروهاي زبده و متخصص تربيت کنيم.

وي ادامه داد: اکنون تعمير و نگهداري تمام هواپيماهاي موجود در کشور تا رده‌هاي سنگين به همت نيروهاي متخصص انجام مي‌شود. شرکت‌هاي دانش‌بنيان جديد تاسيس شده‌اند و پيچيده‌ترين قطعات را مي‌سازند.

 زنگنه با اشاره به هماهنگي مطلوب در صنعت هواپيمايي کشور گفت: در شرايطي قرار داريم که ارکان اصلي صنعت يعني سازمان هواپيمايي کشوري به‌عنوان متولي و نماينده حاکميت، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران و شرکت‌هاي هواپيمايي در هماهنگي و تعامل خوبي به سر مي‌برند.

وي افزود: شرکت‌هاي آموزشي و هندلينگ نيز علي‌رغم مشکلات، خدمات خوبي را به مردم ارائه مي‌هند. اما اين به مزله آن نيست که در نقطه مطلوب قرار داريم.

رييس سازمان هواپيمايي کشوري در ادامه با اشاره به زحمات عابدزاده در اين صنعت گفت: اقدامات خوبي از قبيل آزادسازي نرخ بليت پروازهاي داخلي که در برنامه چهارم و پنجم تصويب شده بود، به همت آقاي عابدزاده در صنعت انجام شد که بسياري گره‌هاي صنعت را گشود.

زنگنه افزود: صنعت هوايي با شيوع ويروس کرونا دچار بحران فراگيري شده که البته ايکائو هم اعلام کرده در سال 2022 از اين بحران خارج مي‌شويم اما پس از آن اعلام کردند تاريخ خروج صنعت هوانوردي از اين بحران تا تاريخ 2024 است اما واقعيت اين است که نمي‌دانيم چه زماني به وضعيت عادي برمي‌گرديم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar