برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

جلسه‌ای دیگر در مورد مسکن کارگری؛ ساختن را شروع کنید

منبع
مهر
بروزرسانی
جلسه‌ای دیگر در مورد مسکن کارگری؛ ساختن را شروع کنید

مهر/ نشست برنامه عملياتي تفاهم نامه تامين ۲۰۰ هزار واحد مسکوني کارگران به صورت ويدئوکنفرانس برگزار شد.


به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، ابراهيم صادقي فر معاون فرهنگي، اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در نشست اظهار داشت: بي‌ترديد ارتقا وضعيت معيشتي، تأمين رفاه و برنامه ريزي در حوزه‌هاي مسکن، سهام و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي کارگران از مهمترين برنامه‌هايي است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي اهتمام ويژه اي در عملياتي شدن آن دارد.

وي افزود: عطف به مستندات قانوني به ويژه اصل ٣١ قانون اساسي و نيز ماده ١٤٩ قانون کار و آئين نامه اجرايي آن در موضوع مسکن کارگري و همچنين تاکيد رئيس جمهور و اهتمام ويژه وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، تفاهم نامه مشترک ميان وزارتخانه‌هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي و راه و شهرسازي با هدف ايجاد ٢٠٠ هزار واحد مسکوني براي کارگران، بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي در دي ١٣٩٨ منعقد شد.

وي خاطرنشان کرد: اين معاونت، مسئوليت راهبري، هماهنگي، انسجام بخشي و تنظيم بخش‌هاي متعدد و پيشبرد تفاهم نامه را بر عهده دارد.

صادقي فر بر جلب مشارکت همه جانبه شرکاي اجتماعي حوزه کار و تعيين ساز و کار اجرايي طرح‌هايي مانند تأمين مسکن کارگران و بازنشستگان تاکيد کرد.

معاون فرهنگي - اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تشريح مدل‌هاي ۹ گانه اين معاونت در تأمين مسکن کارگران و ساير اقشار جامعه هدف، هدفمند کردن مساعدت‌هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در راستاي ارتقاي شاخص دستيابي به مسکن و عدالت اجتماعي را ضروري دانست.

گفتني است؛ اعضاي کارگروه مسکن کارگري و مديران اموراجتماعي استان‌هاي سراسرکشور نيز در اين نشست حضور داشتند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره