برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

رکورد صرفه‌جویی در مصرف برق شکسته شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رکورد صرفه‌جویی در مصرف برق شکسته شد

ايرنا/ اجراي برنامه هاي مديريت مصرف در تابستان امسال کاهش پنج هزار و ۶۰۰ مگاواتي نياز مصرف را محقق ساخت.

به گزارش روز چهارشنبه شرکت مادرتخصصي توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران توانير، کاهش بيش از پنج هزار مگاواتي در تاريخ صنعت برق کشورمان بي سابقه است.
پيک برق امسال (بيشترين ميزان مصرف برق ثبت شده) درتاريخ ۳۱ تيرماه به ميزان ۵۸ هزار و ۵۲۵ مگاوات ثبت شد، در صورتي که برنامه هاي مديريت بار به اجرا در نمي آمد، مصرف بالاي برق منجر به ايجاد محدوديت هايي براي کشور مي شد.
رضا اردکانيان 

 وزير نيرو گفت: دوره اوج مصرف تابستان ۹۹ بدون خاموشي برنامه‌ريزي شده با رشد «اوج بار» تنها حدود يک درصد و با افزايش عرضه انرژي بيش از چهار درصد نسبت به سال گذشته و افزايش صادرات انرژي پشت سر گذاشته شد.

«رضا اردکانيان» به تازگي به ايرنا گفت : سال‌هاي گذشته بطور متوسط، رشد اوج بار بيش از پنج درصد بود که اين به معناي ضرورت احداث چند هزار مگاوات نيروگاه جديد براي پاسخگويي به اين رشد اوج بار بود.

وزير نيرو افزود: برنامه هاي مديريت مصرف از دو سال پيش با همکاري مردم در بخش هاي مختلف صنعت، کشاورزي، تجاري و خانگي آغاز شد و با مشوق هايي که پيش بيني شده بود و نيز تفاهم‌نامه‌هايي که به امضا رسيد، توانستيم رشد اوج بار را کاهش دهيم و در عين حال توليد و عرضه انرژي را نه تنها با وقفه روبرو نسازيم، بلکه افزايش دهيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره