برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قیمت کنسرو ماهی تن ارزان می‌شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
قیمت کنسرو ماهی تن ارزان می‌شود

تسنيم/ مديرکل دفتر بهبود کيفيت، فرآوري و توسعه بازار آبزيان سازمان شيلات ايران با اشاره به افزايش قيمت ماهي تن گفت: مشکل  واردات حل شده است و با آغاز فصل برداشت  قيمت  ماهي تن کاهش پيدا مي‌کند و در نتيجه قيمت تمام شده کنسرو ماهي تن نيز تعديل مي‌شود.


عيسي گلشاهي مديرکل دفتر بهبود کيفيت، فرآوري و توسعه بازار آبزيان سازمان شيلات ايران در نشست خبري به مناسبت هفته دولت  در ارتباط با افزايش قيمت کنسرو ماهي تن و مشکلات واردات ماهي تن به کشور گفت: دولت ارز مورد نياز کسري واردات ماهي تن به کشور را از 4200 تومان به ارز نيمايي تغيير داد که اين امر خود در قيمت تمام شده کنسرو ماهي تن تاثيرگذار است.

وي افزود: در سال جاري مشکلاتي براي کسري واردات ماهي تن با ارز نيمايي نيز وجود داشت که انتظار داريم بانک مرکزي تامين ارز مورد نياز را به صنايع داشته باشد.

وي گفت: در سه تا 4 ماه ابتدايي سال حجم زيادي از ماهي تن در گمرک دپو شده بود که اکنون بخش زيادي از آنها ترخيص شده و به طور روزانه ادامه مي‌يابد.

وي تاکيد کرد: در نيمه اول سال همواره صيد ماهي داخل کاهش مي يابد که اين امر منجر به افزايش قيمت‌ها مي‌شود. براي رفع اين مشکل در نيمه ابتدايي سال واردات انجام ميشود.

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار خبرگزاري تسنيم گفت: قيمت هرکيلوگرم ماهي تن در سال 97،‌ پانزده هزار تومان، سال 98 بيست و هشت هزار تومان و سال جاري به 32 تا 33 هزار تومان رسيده است که با در نظر گرفتن تورم موجود در جامعه قيمت بالايي به حساب نمي‌آيد.

وي اظهار داشت:‌ قيمت ماهي وارداتي نيز 35 تا 36 هزار تومان است اما به دليل تاخير در واردات و ماندن در گمرک  دموراژ اعمال  شده و قيمت تمام شده هر کيلوگرم ماهي وارداتي به 45 هزا رتومان افزايش يافت.

وي گفت: مشکل واردات حل شده و اين محصول اکنون بروز وارد مي‌شود و با آغاز فصل برداشت قيمت ماهي تن کاهش پيدا مي‌کند و در نتيجه قيمت تمام شده کنسرو ماهي تن نيز کاهش پيدا مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره