نماد آخرین خبر

برخورد با گرانفروشی و احتکار در اولویت بازرسی‌های سازمان حمایت

منبع
شاتا
بروزرسانی
برخورد با گرانفروشی و احتکار در اولویت بازرسی‌های سازمان حمایت

شاتا/ معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت درباره نظارت بر بازار گفت: تمرکز بازرسان سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان و سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها بر بازار کالا‌هاي اساسي و مايحتاج ضروري مردم است.

سيدجواد احمدي گفت: براساس اولويت بندي انجام شده از سوي اين سازمان در خصوص اولويت‌هاي بازرسي، بازرسان اين سازمان و سازمان‌هاي صمت استان ها، تمام ظرفيت خود را براي رصد وضعيت عرضه و قيمت اقلام کالايي مورد نياز و ضروري مردم شامل شکر بسته بندي، مرغ و تخم مرغ، تاير سبک و سنگين، محصولات فولادي شامل تيرآهن، ميلگرد و ورق و همچنين سيمان متمرکز نموده است.

وي اضافه کرد: اين طرح نظارتي با همکاري و تعامل با ديگر دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط و نيز بازرسان اتاق اصناف مشمول فرآيند تامين و توزيع کالا‌ها است.

احمدي با تاکيد بر اينکه بازرسان تمام تلاش خود را براي جلوگيري از تخلف گرانفروشي و نيز احتکار به‌کار گرفته و اجازه سوءاستفاده به افراد سودجو و فرصت طلب را نمي‌دهند اضافه کرد: به لحاظ شرايط اقتصادي حاکم بر بازار به منظور جلوگيري از کمبود و نوسان نامتعارف قيمت‌ها به ويژه در خصوص اقلام اساسي و پرمصرف، بازرسان سازمان‌هاي صمت با انجام اقدامات نظارتي و بازرسي و انجام گشت‌هاي متعدد، مانع از هرگونه گران فروشي و سوءاستفاده برخي از سودجويان خواهند شد.

معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت تصريح کرد: عدم رعايت قيمت‌هاي مصوب به هر بهانه‌اي مصداق تخلف گرانفروشي موضوع ماده ۲ قانون تعزيرات حکومتي محسوب شده و مسئوليت آن متوجه واحد خاطي خواهد بود.

اين مسئول تاکيد کرد: مردم مي‌توانند تخلفات مشاهده شده را از طريق روش‌هاي مراجعه حضوري، مراجعه به اپليکيشن قيمت کالا و خدمات و نيز سايت www.۱۲۴.ir اعلام تا در سريع‌ترين زمان ممکن به گزارش آن‌ها رسيدگي لازم صورت پذيرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar