نماد آخرین خبر

پرداخت ۲۲.۸ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پرداخت ۲۲.۸ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی

ايرنا/ بررسي آمارهاي رسمي منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکي است از ابتداي امسال تا پايان تيرماه ۲۲ هزار و ۸۷۸ ميليارد ريال بابت تامين مالي بنگاه‌هاي توليدي کوچک، متوسط و طرح‌هاي نيمه‌تمام با پيشرفت بالاي ۶۰ درصد در راستاي اقتصاد مقاومتي در استان‌هاي مختلف کشور پرداخت شده است.

پرداختي ياد شده بابت ۹۶۳ طرح نيمه‌تمام با پيشرفت بالاي۶۰ درصد، همچنين بابت تامين مالي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط انجام شده است.
برپايه اين گزارش، در چهار ماهه امسال در مجموع دو هزار و ۹۷۴ فقره ثبت‌نام براي دريافت تسهيلات اقتصاد مقاومتي انجام شده بود که يک‌هزار و ۶۳۰ فقره به مبلغ ۵۴ هزار و ۴۸۲ ميليارد ريال به بانک‌ها معرفي شده بودند.
بيشترين پرداختي از محل اين تسهيلات به ترتيب به استان‌هاي سمنان به ارزش چهار هزار و ۶۳۹ ميليارد ريال بابت ۱۵۳ فقره طرح، گيلان با سه هزار و ۴۸۳ ميليارد ريال بابت ۶۷ فقره طرح و گلستان با يک‌هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال بابت ۴۶ فقره طرح بوده است.
همچنين کمترين پرداختي به استان‌هاي سيستان و بلوچستان، جنوب کرمان، کرمانشاه و کهگيلويه و بويراحمد با صفر ريال بوده است.

وضعيت اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي
به گزارش ايرنا، سازمان برنامه و بوجه نيز چندي پيش با انتشار گزارشي به وضعيت اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي پرداخته بود که بر اساس آن، براي پروژه‌هاي اقتصاد مقاومتي در بخش صنعت و معدن اشتغال ۲۷۰ هزار نفر پيش‌بيني شده که بيش از ۲۶ درصد کل اشتغال را دربرمي‌گيرد.
برپايه جداول آماري مربوطه، پروژه‌هاي اقتصاد مقاومتي اولويت‌دار در دو سطح ملي و استاني برنامه توليد و اشتغال گسترده و مولد براي امسال تعداد ۸۳ پروژه، اجرا مي شود که توسط ۱۹ دستگاه مجري به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
در قالب يکي از بندهاي تبصره ۱۸ قانون بودجه براي بخش صنعت و معدن ميزان اشتغال ۲۷۰ هزار و يک نفر پيش‌بيني شده و تسهيلات از محل منابع داخلي موسسه عامل رقم بيش از ۱۰۰ هزار و ۶۴۹.۵ ميليارد ريال در نظر گرفته شده و تسهيلات صندوق توسعه ملي نيز به همين ميزان مورد نظر است.
برابر آمار مورد بررسي کمک بلاعوض از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال به ميزان ۴۶۶ ميليارد ريال است و يارانه سود تسهيلات پيش بيني شده در قالب تبصره ياد شده ۱۰ هزار و ۲۱۱ ميليارد ريال تخصيص يافته و در جمع منابع تبصره ۱۸ رقم ۱۰ هزار و ۶۷۷ ميليارد ريال را نشان مي‌دهد.
کل اشتغال پيش‌بيني شده در چارچوب پروژه هاي اقتصاد مقاومتي اولويت‌دار در دو سطح ملي و استاني براي سال ۹۹ بالغ بر يک ميليون و ۳۲ هزار و ۹۶۲ نفر است.  
همچنين کل تسهيلات از محل منابع داخلي موسسه عامل ۲۹۶ هزار و ۷۵ ميليارد ريال، تسهيلات صندوق توسعه ملي ۱۹۶ هزار و ۸۵۵ ميليارد ريال و کمک بلاعوض به ميزان ۲۵ هزار و ۸۸۶ ميليارد ريال ثبت شده و يارانه سود تسهيلات هم به ميزان ۱۹ هزار و ۸۹۷ ميليارد ريال است.  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره