برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی: فروش سهام عدالت منطقی نیست

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی: فروش سهام عدالت منطقی نیست

تسنيم/ سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس يازدهم با بيان اين که فروش سهام عدالت منطقي نيست گفت: به دارندگان سهام عدالت توصيه مي‌کنم عجله‌اي براي فروش سهام عدالت خود نداشته باشند و تا بهبود وضعيت بازار شکيبايي کنند.

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس يازدهم درمورد نارضايتي مردم از نحوه فروش سهام عدالت گفت: اکنون سهام عدالت کمتر از گذشته مورد توجه خريداران است و براي رفع اين موضوع بايد مجددا در بورس عرضه و معامله شود.
طغياني افرود: البته مشتري براي سهام عدالت کم نيست اما وضعيت نامطلوب بازار سرمايه فروش بعضي سهام‌ها را دشوار کرده است.
وي ادامه داد: اکنون خريد و فروش نمادهاي ارزشمند کاسته شده و در چنين وضعيتي فروش سهام عدالت منطقي نيست. به دارندگان سهام عدالت توصيه مي‌کنم عجله‌اي براي فروش سهام عدالت خود نداشته باشند و تا بهبود وضعيت بازار شکيبايي کنند.
سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس اضافه کرد: اصرار بر فروش سهام عدالت حجم عرضه و صف‌هاي فروش را سنگين‌تر مي‌کند که اين امر باعث مي‌شود تا قيمت آن نسبت به از ارزش ذاتي کاهش بيشتريرا تجربه کند و همچنين ساماندهي بازار به تعويق بيوفتد.
طغياني بيان کرد: پيش از اين کارگزاري‌ها با عرضه‌هاي سنگين خود باعث شکل‌گيري صف فروش شديد شدند و اکنون نيز با اصرار دارندگان اين سهام به فروش به اين موضوع بيشتر دامن زده مي‌زند.

پيشنهاد مجلس براي حل مشکل فروش سهام عدالت
وي درمورد اعتراض برخي از سهامداران مبني بر واريز نشدن وجه حاصل از فروش سهام آنها، اظهار کرد:  بانک‌هاي عامل بايد پس از فروش سهام عدالت افراد وجه حاصل از آن را با نرخي که در آن روز به فروش رفته و در همان روزي که فروش انجام شده است، واريز کنند. در غير اين صورت متخلف محسوب مي‌شوند.
اين نماينده مجلس مطرح کرد: کوتاهي بانک‌هاي عامل و کارگزاري‌ها در فروش سهام‌ عدالت افراد قابل پيگيري است. دارندگان سهام عدالت که دچار چنين مشکلي هستند مي‌توانند با مراجعه به نهاد مرجع يعني سازمان بورس و اوراق بهادار و ارائه اسناد خود شکايت کنند.
طغياني  با بيان اينکه قانون براي پيگيري چنين مواردي بخش‌هاي جامعي دارد در خصوص اين موضوع گمان مي‌کنم تعلل از بانک‌ها است، تشريح کرد: اگر اسناد مربوطه گواهي از چنين اتفاقي بدهد و ثابت شود که سهام عدالت آنها فروخته شده اما هنوز مبلغ آن را دريافت نکرده‌اند و يا کامل به دستشان نرسيده، سازمان مرجع موظف به رفع و حل اين مسئله بوده و در قبال کوتاهي‌ها مکلف به پاسخگويي است.
سخنگوي کميسيون اقتصادي درمورد اين سوال مبني بر اينکه آيا مجلس براي حل اين موضوع چاره‌اي انديشيده است؟ پاسخ داد: مجلس مجري نيست و توان ما در حد پيشنهادات است که البته اگر پيشنهاداتي که در گذشته ارائه شد، همانند بازرگرداني شرکت‌هاي حقوقي و انجام صحيح وظايفشان اجرايشان مي‌تواند بازار را از آشفتگي خارج کرده و روز به روز وضعيت بهتري پيدا کند اما متاسفانه اين راهکار هنوز اجرايي نشده است.
طغياني گفت: حدود دو هفته گذشته وزير امور اقتصادي و دارايي، رئيس مجلس شوراي اسلامي و رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار طي جلسه‌اي به بررسي موضوعات و چالش‌هاي بازار سرمايه پرداختند و راهکارهاي خوبي در اين جلسه مطرح و بررسي شد.  کميسيون اقتصادي مجلس پيگير پيشنهادات مطرح شده است که به مرحله اجرا برسد و يا در غير اين صورت از لحاظ نظري رد شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar