برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تامین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام در هفت ماه امسال

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تامین ۷۴۱ میلیون دلار ارز برای روغن خام در هفت ماه امسال

ايرنا/ مديرکل دفتر امور خدمات بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت از تأمين ۷۴۱ ميليون دلار ارز براي روغن خام و ۶۶۴ ميليون دلار ارز براي دانه‌هاي روغني در ۷ ماهه امسال خبر داد.

«صديف بيک زاده» با اشاره به تامين عمده نياز روغن کشور از واردات و ضريب بالاي وابستگي به واردات اين کالا، اظهار داشت: در سال جاري برنامه اختصاص يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلار ارز براي روغن خام را داريم که در اين راستا بايد ۱.۹ ميليون تن واردات روغن خام انجام شود تا بتوانيم بازار اين محصول را تنظيم کنيم.

وي با اعلام اينکه بخشي از روغن مورد نياز از محل دانه‌هاي روغني وارداتي و توليد داخل تامين مي‌شود، تصريح کرد: از حدود سه ميليون تن دانه روغني وارداتي، ۱۸ درصد تبديل به روغن خام مي‌شود که مي تواند بخشي از نياز کشور را تامين کند.

بيک زاده با اعلام اينکه در هفت ماهه امسال ميزان تخصيص ارز براي روغن خام ۹۳۳ ميليون دلار بوده است، گفت: همچنين در اين مدت ۷۷۳ ميليون دلار نيز براي دانه هاي روغني تخصيص ارز شده است.

وي با بيان اينکه ۷۴۱ ميليون دلار تامين ارز براي روغن خام و ۶۶۴ ميليون دلار تامين ارز براي دانه‌هاي روغني در ۷ ماهه امسال انجام شده است، خاطرنشان کرد: اين تامين ارزها با يک وقفه يک ماهه تبديل به کالا مي شود و از طريق گمرکات ترخيص و وارد کشور خواهد شد.

بيک زاده همچنين با اعلام اينکه براي تنظيم بازار از ذخاير راهبردي نيز استفاده خواهيم کرد، گفت: هر زمان جريان تامين کالا با هر دليل از جمله کمبود ارز با مشکل مواجه شود، از اين ذخاير راهبردي استفاده مي کنيم.

به گفته وي، موجودي ذخاير شرکت بازرگاني دولتي براي روغن خام مکفي است و حتي تا چند ماه آتي در صورت اختلال در واردات مي توانيم اين محصول را در کشور تامين کنيم.

مديرکل دفتر امور خدمات بازرگاني وزارت صمت، تصريح کرد: با توجه به برنامه ريزي تامين و توزيع روغن خوراکي، توليد آن در داخل کشور مطابق برنامه انجام شده و روند توليد نيز ادامه خواهد داشت و نياز داخلي روغن خوراکي نيز به موقع تامين مي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar