logo
برگزیده
اقتصادی

تشدید کرونا و احتمال افزایش بهای مواد غذایی در جهان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تشدید کرونا و احتمال افزایش بهای مواد غذایی در جهان

ايرنا/ آمارهاي معاملات سلف آمريکا نشان مي‌دهد با تشديد بيماري کرونا در جهان موادغذايي در چند هفته گذشته هدف سرمايه گذاران قرار گرفته و نشانه‌هايي از افزايش قيمت‌ها در آينده وجود دارد.

گزارشها حاکي است، امروز ميزان سرمايه گذاري در بازار گاز طبيعي، نفت، يورو و پوند انگليس کاهش يافته و سرمايه گذاران تمايل بيشتري براي خريد ذرت و سويا دارند.

به گفته کارشناسان؛ تشديد بيماري کرونا در جهان، سبب شده سرمايه گذاران تمايل بيشتري براي خريد مواد غذايي از خود نشان دهند.

آمارها نشان مي دهد بحران کرونا در دراز مدت و اعمال قرنطينه، تاثيراتي را بر امنيت غذايي جهان خواهد گذاشت و جمعيت آسيب پذير جهان را با ناامني غذايي روبرو خواهد ساخت.

اکنون به سبب تداوم قرنطينه در برخي از کشورها،‌ ميليون‌ها نفر از کارکنان رستوران‌ها، صنعت گردشگري، هتل‌ها، صنعت هواپيمايي بيکار شده ‌اند و بيم آن مي‌رود با بروز موج سوم کرونا و توسعه بحران اقتصادي، به شمار بيکاران افزود شود.

علاوه براين تشديد نگراني ها حول محور انتخابات رياست جمهوري سبب شده تا بهاي جهاني طلا رو به افزايش گذارد.

هر اونس طلا  در پايان معاملات روز جمعه (۹ آبان)  با ۰.۶ درصد افزايش به يک هزار و ۸۷۸ دلار و ۸۱ سنت رسيد.

بهاي جهاني طلا در حالي با افزايش روبرو شده که اين فلز زرد از اوايل ماه جاري ميلادي اکتبر (مهر-آبان) روند کاهشي در پيش گرفته و با کاهش ۰.۳ درصدي روبرو شده است.

 به گزارش تارنماي سازمان ملل، صندوق کودکان ملل متحد (يونيسف) در گزارشي هشدار داد که شيوع کرونا مي‌تواند موجب افزايش شمار افراد گرسنه در جهان شود  به نحوي که تا پايان ۲۰۲۰ باعث گرسنگي بيش از ۱۳۲ ميليون نفر در جهان شود.

 يونسکو در گزارش خود مي افزايد، همزمان با اينکه در پيشرفت‌ها در مقابله با چالش گرسنگي در جهان تاخير ايجاد شده، شيوع کرونا در حال تشديد آسيب‌پذيري‌ها و ناتواني سيستم غذايي جهان مي‌شود.

«آنتونيو گوترش» دبيرکل سازمان ملل پيشتر درباره بحران غذايي در جهان و تشديد آن در نتيجه شيوع کرونا هشدار داده بود.

وي ضمن تاکيد بر اينکه نظام غذايي جهان شکست خورده و همه‌گيري کوويد-۱۹ در حال تشديد اوضاع است، خواستار اقدام فوري براي جلوگيري از يک وضعيت فوق‌العاده در ارتباط با غذا در جهان شد که ممکن است بر زندگي ميليون‌ها انسان اثر بگذارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar