برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

روزهای طلایی بازار نفت با خبر واکسن کرونا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
روزهای طلایی بازار نفت با خبر واکسن کرونا

ايسنا/قيمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهاني به دنبال آزمايشهاي موفق واکسنهاي کوويد ۱۹ و احياي تقاضا روند افزايشي داشته و در اين بين بسياري از کارشناسان نيز بر اين باورند که روزهاي طلايي در انتظار بازار نفت است.

خوش بيني ها براي افزايش قيمت نفت تا آنجا پيش رفته که بانک بارکليز با اشاره به انتظارات براي محدوديت عرضه اوپک و متحدانش و توزيع واکسن کوويد ۱۹ که تقاضا در نيمه دوم سال را تقويت مي کند، پيش بيني قيمت نفت در سال ۲۰۲۱ را بدون تغيير حفظ کرد.

اين بانک در يادداشتي اعلام کرد احتمال عرضه واکسنهاي کارآمد در کوتاه مدت نقطه عطفي براي تقاضا براي نفت خواهد بود و ممکن است به احياي اقتصادي پايدارتر منتهي شود. بارکليز پيش بيني کرد ميانگين قيمت هر بشکه نفت برنت به ۵۳ دلار و وست تگزاس اينترمديت آمريکا به ۵۰ دلار در سال ۲۰۲۱ مي رسد.

در اين رابطه مرتضي بهروزي فر  - کارشناس ارشد حوزه انرژي به ايسنا گفت: اگر يک واکسن موثر يافت شود که بتوان در کل دنيا آن را توزيع کرد و راه حلي براي واکسن کرونا باشد، مسلما به راحتي بازار نفت به شرايط سابق بازميگردد به طوري که مي توان انتظار داشت در کمتر از شش ماه بازار نفت به شرايط عادي بازگردد.

وي با تاکيد بر اينکه در حال حاضر ميزان مصرف فراورده هاي نفتي در بخش حمل و نفل در کل دنيا کاهش محسوسي يافته است، تصريح کرد: حتي مي توان تصور کرد که به دليل تقاضاي انباشته شده شايد شاهد جهش مصرف نيز باشيم و مي توان اميدوار بود که در کوتاه مدت وضعيت بازار نرمال شد.

اين کار شناس حوزه انرژي اظهار کرد: در اين بين اما مساله اين است که واکسن چه زماني به دست کل دنيا مي رسد و مي تواند درماني بر شرايط فعلي شود. با اين وجود صرف خبر کشف واکسن اتفاقات مثبتي را در بازار نفت رقم زده است و به نظر مي رسد که شرايط پيش رو مطلوب باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره