برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

استمرار روند کاهشی قیمت مرغ در بازار

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
استمرار روند کاهشی قیمت مرغ در بازار

باشگاه خبرنگاران/ مديرعامل اتحاديه مرغداران گوشتي از کاهش قيمت مرغ در بازار خبر داد و گفت:امروز نرخ هر کيلو مرغ گرم ۲۴ تا ۲۸ هزار تومان است.

محمد علي کمالي سروستاني، مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي با اشاره به اينکه قيمت مرغ کماکان با روند کاهشي در بازار روبروست، اظهار کرد: امروز متوسط قيمت هر کيلو مرغ زنده درب مرغداري ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشي‌ها ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان است.
وي افزود: در حال حاضر قيمت هر کيلو مرغ در برخي مغازه‌هاي سطح شهر تحت عنوان مرغ سبز يا مرغ سايز ۳۵ تا ۳۹ هزار تومان است.
کمالي سروستاني از کاهش قيمت جوجه يکروزه خبر داد و گفت: گرچه قيمت جوجه يکروزه ظرف ۱۰ روز گدشته به ۴ هزار و ۳۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسيده بود، اما هم اکنون متوسط قيمت هر قطعه جوجه به ۴ هزار تومان کاهش يافته است.
مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي ادامه داد: با وجود آنکه فضاي تامين نهاده دامي در حدي نيست که مرغداران تصور مي‌کردند وزارت جهاد کشاورزي در سامانه عرضه کند، به همين خاطر رغبتي به جوجه ريزي ندارند که اين امر منجر به کاهش قيمت جوجه در بازار شده است.
کمالي سروستاني درباره آينده بازار مرغ بيان کرد: بازار مرغ به تامين نهاده‌هاي دامي بستگي دارد به طوريکه با تامين ذرت و کنجاله مورد نياز با نرخ مصوب، توليدکنندگان مرغ توليدي خود را با نرخ مصوب در بازار عرضه مي‌کنند. به عنوان مثال در بهمن سال گذشته مرغداران تا ۱۴۰ ميليون قطعه جوجه ريزي داشتند.
به گفته وي، قيمت هر کيلو کنجاله سويا در بازار آزاد ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان و ذرت ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار و ۳۰۰ تومان است.
کمالي سروستاني درباره آخرين وضعيت جوجه ريزي گفت: با توجه به شرايط تامين‌نهاده‌هاي دامي پيش بيني مي‌شود که تا پايان ماه جوجه ريزي به ۱۲۰ ميليون قطعه برسد.
وي در پايان با بيان اينکه نسبت به سامانه بازارگاه نظر مثبتي نداريم، تصريح کرد: با وجود آنکه سامانه بازارگاه گرفتاري و سرگرداني زيادي براي مرغداران از زمان صدور حواله تا توزيع براي مرغداران ايجاد کرده است، همين امر موجب شده در زمانيکه جوجه در سالن‌ها ريخته نشده، نهاده مورد نياز را از بازار آزاد خريداري کنند که با اين وجود روش توزيع بايد تغيير کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره