برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آخرین قیمت ماهیان دریایی و پرورشی در بازار

منبع
ايلنا
بروزرسانی
آخرین قیمت ماهیان دریایی و پرورشی در بازار

ايلنا/مدير بخش آبزيان اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي با اعلام قيمت انواع ماهيان دريايي و پرورشي پر مصرف پيش بيني کرد در روزهاي آينده با نزديک شدن به شب يلدا قيمت ها تا 5 درصد افزايش يابد.

فخرالدين احمدي با بيان اينکه به طور عمده ماهيان عرضه شده در بازار ايران به دريايي و پرورشي تقسيم مي‌شود، اظهار کرد: قيمت در ماهيان دريايي به شرايط آب و هوايي و فصل صيد بستگي دارد در نتيجه نمي‌توان درباره قيمت آن براي آينده به طور دقيق پيش بيني کرد.
وي ادامه داد: بارها پيش آمده که در مدت زمان کوتاهي به دليل افزايش صيد يا مساعد بودن آب و هوا شاهد عرضه بالاي ماهيان دريايي در بازار باشيم و قيمت ها به ناگاه کاهش يابد.

به گفته احمدي؛ در حال حاضر در بازار در بين ماهيان دريايي پر مصرف از دريايي شمال، ماهي سفيد با قيمت هر کيلوگرم 60 تا 130 هزار تومان و از درياي جنوب، ماهي شوريد و شير به ترتيب با قيمت هر کيلوگرم 50 تا 120 هزار تومان و 70 تا 120 هزار تومان عرضه مي شود.


وي درباره قيمت ماهيان پرورشي پر مصرف نيز گفت: در ماهيان گرمابي هر کيلوگرم ماهي آزاد با قيمت 14 تا 20 هزار تومان، ماهي کپور با قيمت 28 تا 34 هزار تومان، ماهي بيگ هد با قيمت 20 تا 24 هزار تومان و سفيد پرورشي با قيمت 30 تا 35 هزار تومان در بازار عرضه مي شوند.

احمدي مهترين و پر مصرف ترين ماهي سردآبي پرورشي در کشور را قزل آلا نام برد که هم اکنون هر کيلوگرم آن با قيمت 42 هزار تومان در ميادين ميوه و تره بار و با قيمت 45 تا 48 هزار تومان در مغازه ها عرضه مي شود.

وي پيش بيني کرد بر خلاف سال‌هاي گذشته در شب يلداي سالجاري افزايش قيمت در ماهيان پرورشي زياد نباشد و شاهد افزايش حداکثر 5 درصدي قيمت باشيم.
 مدير بخش آبزيان اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي از راه اندازي مراکز عرضه مستقيم در آينده نزديک خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده اين مراکز در هفته ابتداي بهمن ماه آغاز به کار خواهند کرد.
احمدي، هدف ايجاد مراکز عرضه مستقيم ماهي را حذف واسطه‌ها و رسيدن کالا با قيمت پايين‌تر به مصرف کننده عنوان کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره