برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شیب نزولی قیمت‌ها در بازار آرام خودرو

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شیب نزولی قیمت‌ها در بازار آرام خودرو

ايرنا/ بررسي بازار خودروي پايتخت با گذشت سه روز از بازگشايي بازارها پس از تعطيلات دو هفته‌اي کرونايي، حاکي از آرامش در بازار و تداوم روند نزولي قيمت‌ها با شيب ملايم است.

اين روزها فقط مصرف‌کنندگان واقعي به بازار مراجعه مي‌کنند و خريد و فروش‌هاي کمي انجام مي‌شود، با اين حال همچنان بسياري افراد به اميد کاهش بيشتر قيمت‌ها از خريد دست نگه داشته‌اند.
از سوي ديگر کارشناسان از تشکيل صف فروش خبر مي‌دهند و افرادي که در ماه‌هاي گذشته به قصد سرمايه‌گذاري در اين بازار ورود کرده بودند، اين روزها به دنبال فروش خودروهاي خود هستند.
زيرا قيمت‌هايي که تا پيش از تعطيلات دو هفته‌اي اخير کرونايي، افت ۲۰ تا ۳۰ درصدي در دسته داخلي‌ها، مونتاژي‌ها و خارجي‌ها در مقايسه با ۲۰ روز قبل‌تر تجربه کرده بود، همچنان بر مدار ريزشي است و کاهش قيمت‌ها ادامه دارد.

بررسي قيمت‌ها در فضاي مجازي و سايت‌هاي خودرويي حاکي است تا آخرين ساعات معاملاتي ديروز، هر دستگاه پرايد ۱۳۱ به ۹۴ ميليون تومان، هر دستگاه تيبا صندوق‌دار ۱۰۷ ميليون تومان، تيبا ۲ به ۱۱۳ ميليون تومان، پژو ۴۰۵ جي. ال. ايکس ۱۶۲ ميليون تومان، سمند ال. ايکس ۱۶۰ ميليون تومان و پژو ۲۰۶ تي پ۲ به حدود ۱۷۰ ميليون تومان رسيد.
«سعيد موتمني» رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودروي پايتخت با تأييد اين مطالب، به خبرنگار ايرنا گفت: اکنون تقاضاي کاذب و تقاضا به قصد سرمايه‌گذاري در بازار فروکش کرده و فقط مصرف‌کننده واقعي براي خريد مراجعه مي‌کند.

وي افزود: عرضه خودرو به بازار از سوي شرکت‌هاي خودروساز و همچنين افرادي که به قصد سرمايه‌گذاري در ماه‌هاي گذشته اقدام به خريد خودرو کرده بودند، زياد است.
موتمني، به سخنان اخير رئيس‌کل بازرسي کشور و آمادگي دو خودروساز بزرگ براي عرضه حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو به بازار تا پايان آذرماه اشاره کرد و ادامه‌داد: اين يک سيگنال مثبت براي بازار است که مي‌تواند به ريزشي شدن بيش از پيش قيمت‌ها بيانجامد.
وي خاطرنشان‌کرد: همچنين خودروسازان از تجاري شدن بيش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروي ديگر تا پايان سال خبر مي‌دهند و اگر عرضه خودرو از سوي دلالان و واسطه‌ها را نيز به اين آمارها بيافزاييم، با وجود فراواني عرضه و کمبود تقاضا، قيمت‌ها بيش از پيش افت خواهد کرد.

يکي از نمايشگاه‌داران خودروهاي خارجي در منطقه عباس‌آباد پايتخت نيز به ايرنا گفت: در چند روز گذشته قيمت خودروهاي خارجي بر مدار ثبات قرار داشته و تغيير خاصي در قيمت‌ها رخ نداده است.
وي، تغيير قيمت خودروهاي خارجي را متأثر از روند قيمتي خودروهاي داخلي توصيف کرد و افزود: تا پيش از تعطيلات کرونايي، افت‌هاي ميلياردي و بيش از ۳۰ درصدي برخي خودروهاي خارجي را شاهد بوديم و انتظار مي‌رود به دليل رکود بازار و نبود خريدار، قيمت‌ها باز هم ريزش داشته باشد.
بررسي بازار خودروهاي خارجي حاکي از قيمت ۲ ميليارد توماني سانتافه است که در حدود ۴۰ روز پيش تا ۳.۱ ميليارد تومان هم قيمت خورده بود.

همچنين اکنون فولکس تيگوان مدل ۲۰۱۷ صفر کيلومتر تا ۳.۵ ميليارد تومان قيمت دارد که پيشتر تا حدود پنج ميليارد تومان هم رشد قيمتي داشت.

لکسوس ان. ايکس مدل ۲۰۱۷ فول نيز که تا پنج ميليارد تومان رشد قيمتي کرده بود، اين روزها در ۳.۵ ميليارد تومان نيز خريدار ندارد.

بررسي بازار همچنين حاکي از قيمت حدود ۸۰۰ ميليون توماني پژو ۲۰۰۸ مونتاژي ايران‌خودرو، ۸۵۰ ميليون توماني سيتروئن سي ۳ مونتاژي سايپا و ۹۰۰ ميليون تومان مزدا ۳ گروه بهمن است که تا ۴۰ روز پيش هر يک تا بيش از ۱.۲ ميليارد تومان افزايش قيمت را تجربه کرده بودند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره