برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اختصاص تسهیلات ۷۵ میلیارد ریالی برای تکمیل مسکن کارگری

منبع
ايلنا
بروزرسانی
اختصاص تسهیلات ۷۵ میلیارد ریالی برای تکمیل مسکن کارگری

ايلنا/معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از اختصاص تسهيلات ۷۵ ميليارد ريالي بانک توسعه تعاون براي تکميل تعاوني مسکن کارگري خبر داد.

محمدجعفر کبيري اظهار داشت: بانک توسعه تعاون براي تکميل تعاوني مسکن کارگري خط اعتباري ۷۵ هزار ميليارد ريالي ايجاد کرده که به صورت ميانگين به ازاي هر واحد مسکوني يک ميليارد ريال با بازپرداخت ۱۰ سال اختصاص مي‌يابد.
وي ادامه داد: تعاوني‌هايي که مي‌خواهند از اين تسهيلات استفاده کنند تا پايان سال به بانک توسعه تعاون مراجعه کرده و درخواست خود را ارايه دهند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه بيشتر تعاوني‌هاي مشکل‌دار در زمينه دريافت تسهيلات با چالش مواجه هستند، بيان کرد: براي اين قبيل تعاوني‌ها از محل ماده ۵۲ و منابع داخلي بانک توسعه تعاون اعتباري تصويب مي‌شود و همچنين براي جرايم ناشي از ديرکرد تسهيلات تعاوني‌هاي برتر و فعال بخشودگي اعمال مي‌شود.

کبيري تصريح کرد: در مياندوآب نيز وام‌هايي با نرخ ترجيحي براي توسعه فعاليت‌هاي تعاوني هاي اين شهرستان به مبلغ ۵۰۰ ميليارد ريال تصويب شد که اعطاي اين تسهيلات مي‌تواند در حل مشکلات تعاوني‌ها موثر باشد.

وي با اشاره به اينکه دبيرخانه‌اي در معاونت امور تعاون وزارت کار براي پيگيري مصوبات سفرهاي استاني داير شده است، گفت: مدت زمان اوليه براي بررسي مصوبات ۲ هفته است ولي تا پايان سال‌جاري مصوبات به صورت مستمر بررسي و پيگيري مي‌شود تا به نتيجه برسد.
اين مقام مسئول در خصوص پتانسيل تعاوني‌هاي مياندوآب‌ اذعان کرد: اين شهرستان ظرفيت بسيار خوبي در حوزه کشاورزي و معادن دارد و مهم‌تر از همه از نظر جغرافيايي در جايي واقع شده که ما از محل ماده ۵۶ کمک خواهيم کرد تا راه‌هاي مواصلاتي مياندوآب‌ به جاده‌هاي اصلي وصل شود.
وي يادآور شد: همچنين از محل ماده ۵۶ در آذربايجان‌غربي ۲ هزار ميليارد ريال براي تکميل پروژه‌هاي راهسازي نيمه تمام اين استان مصوب شد که پيش‌بيني مي‌شود طي ۶ ماه آينده بيشتر پروژه‌هاي نيمه تمام دولتي در بخش راه سازي با محوريت مياندوآب‌ تکميل و از اين ظرفيت گامي در توسعه منطقه برداشته شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: تعاوني‌ها با تخصيص اعتبار مي‌توانند هم نيروي کار جديدي را به کارگيري کرده و به صورت پايدار آنان را بيمه کنند.

معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به منظور بررسي چالش‌ها و مسائل تعاوني‌هاي مشکل‌دار آذربايجان‌غربي و بازديد از برخي تعاوني‌ها به اين استان سفر کرده بود که شهرستان مياندوآب‌ نيز مقصد سفر اين مقام وزارت کار بود.
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره