برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

افسارگسیختگی قیمت کنسرو تن ماهی

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
افسارگسیختگی قیمت کنسرو تن ماهی

تجارت نيوز/ رئيس اتحاديه بنکداران تهران مي‌گويد: قيمت تن ماهي به ۴۰ هزار تومان رسيده است. علت افزايش قيمت تن ماهي به افزايش هزينه دلاري تامين ماهي وارداتي و گراني قوطي کنسرو ارتباط دارد.

 قيمت کنسرو تن ماهي به ۴۰ هزار تومان رسيده است. اين موضوع در حالي اتفاق مي‌افتد که برخي برندهاي معروف کنسرو تن ماهي به ندرت در بازار پيدا مي‌شود اما علت چيست؟

به گفته رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي تهران، بهاي ماهي افسارگسيخته گران شده است و برخي توليدکنندگان، ماهي را از کشورهايي همچون هند، پاکستان، چين و تايلند به ايران وارد مي‌کنند.

بنابراين گراني تن ماهي به دو عامل بستگي دارد. عامل نخست اينکه قيمت برخي تن ماهي‌ها به دليل واردات ماهي‌هاي خارجي با دلار محاسبه مي‌شود و در ثاني به دليل افزايش قيمت آهن، قيمت قوطي کنسرو هم گران شده است.

محمد آقاطاهر معتقد است: ميزان صيد تن ماهي‌ها از خليج فارس نمي‌تواند نياز کشور را تامين کند. بنابراين برخي توليدکنندگان، ماهي مورد نيازشان را از ساير کشورهاي همجوار با اقيانوس‌ها تهيه مي‌کنند.

تقاضاي کنسرو تن ماهي افت کرد
او با اشاره به وضعيت نامساعد توليدکنندگان کنسرو تن ماهي مي‌گويد: در گذشته تن ماهي براي توليدکنندگان سود بالايي داشت اما با افزايش هزينه‌هاي تمام شده و کاهش قدرت خريد مصرف کنندگان، سود آنها کم شده است.

رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي تهران ادامه داد: تا پيش از اين کنسرو تن ماهي را اقشاري خريداري مي‌کردند که قدرت خريد کافي براي تهيه ماهي تازه نداشتند اما حالا با جهش قيمت کنسرو تن ماهي اين اقشار ديگر از عهده خريد اين کالا برنمي‌آيند و فروش تن ماهي به دليل کاهش قدرت خريد مردم کمتر شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره