برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی در بانک‌های نظامی ادغام‌شده

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی در بانک‌های نظامی ادغام‌شده

ايرنا/ مديرعامل بانک سپه گفت: سيستم حقوق و دستمزد کارکنان بانک سپه و مجموعه‌هاي ادغامي (پنج بانک نظامي) از ابتداي ۱۴۰۰ يکسان خواهد شد.  

طرح ادغام پنج بانک و موسسه مالي نظامي در بانک سپه با هدف ساماندهي شبکه بانکي کشور از اواخر سال ۹۷ آغاز شد.  ۱۰ خرداد سال جاري بود که خبر ادغام بانک حکمت به عنوان نخستين بانک نظامي در بانک سپه منتشر شد و از همان زمان اعلام شد که در گام بعدي قرار است چهار بانک و موسسه اعتباري انصار، قوامين، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباري کوثر نيز فرايند ادغام را طي کنند.
علاوه بر ادغام شعب، مقرر شد شرکت‌هاي زيرمجموعه بانک‌هاي وابسته به نيروهاي مسلح نيز تعيين تکليف شوند.
بانک‌هاي وابسته به نيروهاي مسلح داراي ۲۸۵ شرکت هستند که بانک سپه بايد با اجراي راهکارهاي انحلال، ادغام، واگذاري و ادامه فعاليت، اين شرکت‌ها را تعيين تکليف کند.
در تازه‌ترين گام از روند ادغام بانک هاي نظامي، موضوع سازماندهي وضعيت کارکنان اين بانک در مرکز توجه قرار گرفته است.

به گزارش بانک سپه، مديرعامل اين بانک با اشاره به پيچيدگي‌هاي فرآيند ادغام پنج بانک وابسته به نيروهاي مسلح در بانک سپه در تشريح اقدامات اين بانک در حوزه نيروي انساني، گفت: اولين و مهمترين اقدام بانک سپه در خصوص نيروي انساني بانک هاي ادغامي، موضوع ساماندهي و صدور احکام آنان از جمله بحث حقوق دستمزد و مزاياي دريافتي بود.  
«محمد کاظم چقازردي» افزود: به دليل آنکه پنج بانک مذکور قبل از ادغام در بانک سپه داراي نظام پرداخت حقوق و دستمزد متفاوتي بوده‌اند، يکسان سازي آنها و تطبيق با ضوابط و مقررات ناظر بر بانک دولتي سپه زمان بر و پيچيده خواهد بود.
وي با تاکيد بر اينکه به دليل ماهيت خصوصي اين بانک‌ها  هر يک از آنها داراي نظام‌هاي خاصي بوده‌اند و ساماندهي و يکسان سازي نظام‌هاي پرداخت حقوق و دستمزد و مزايا و رده‌بندي شغلي و مديريتي کارکنان بانک‌هاي مذکور در راس اولويت‌هاي بانک سپه قرار داشته و دارد.
مدير عامل بانک سپه افزود: همزمان با برگزاري مجامع  ادغام هر يک از بانک‌ها،  اقدامات لازم از سوي بانک سپه انجام شد، در اين راستا با توجه به اينکه مجمع ادغام بانک‌هاي قوامين، انصار و موسسه کوثر طي ماه گذشته صورت گرفت، بنابراين بانک سپه براي تطبيق نظام پرداختي حقوق و دستمزد اين بانک‌ها با بانک سپه، به زمان بيشتري نياز داشت.
وي اظهار داشت: در خصوص بانک‌هاي مهر اقتصاد و حکمت ايرانيان که مجامع ادغام آنها در خرداد ماه برگزار شد با اقدامات و مصوبات هيات مديره، امور مربوط  به حقوق و مزاياي پرداختي آنان سامان يافته و در مواردي نيز با اقدامات مثبت بانک حتي دريافتي‌هاي کارکنان آن بانک‌ها نسبت به وضعيت گذشته افزايش قابل توجهي يافته است.
چقازردي گفت: در اين راستا با توجه به برگزاري مجمع بانک انصار، قوامين و کوثر در ماه گذشته و پيوستن مديران و کارکنان اين بانک‌ها به بانک سپه، موضوع تطبيق حقوق و مزاياي کارکنان آن به قيد فوريت و اهميت در دستور کار واحدهاي ذيربط بانک قرار گرفت و نتيجه اين اقدامات به طرح موضوع در جلسه هيات مديره منتج شد که بر اساس  آن  تصميمات مناسبي همچون استمرار پرداخت پاداش‌هاي مناسبتي، پاداش‌هاي مبتني بر عملکرد، پرداخت فوق العاده اضافه کار اين بانک‌ها طبق روال گذشته و ارايه همه خدمات رفاهي، بيمه‌اي، بهداشتي و درماني به روال سابق بانک‌هاي ادغام شده، اتخاذ و براي اجرا به واحدهاي عملياتي ابلاغ شد.
وي افزود: همچنين براي بهبود دريافتي کارکنان اين بانک‌ها و موسسه کوثر مقرر شد همانند بانک مهر اقتصاد و حکمت ايرانيان سابق در نحوه محاسبه اقساط تسهيلات دريافتي، وام‌هاي کارکنان مذکور بازنگري لازم صورت پذيرد. بديهي است مجموعه اين اقدامات بر اساس اختيارات اخذ شده از مراجع ذيصلاح تا پايان اسفند ماه سال جاري بوده و از ابتداي سال ۱۴۰۰ براي همه کارکنان بانک بزرگ سپه يکسان‌سازي و يکپارچگي انجام مي‌شود.

يکپارچه شدن سيستم حقوق و دستمزد از ابتداي سال ۱۴۰۰
چقازردي گفت: مطابق الزامات ناظر بر بانک سپه به عنوان يک بانک دولتي نظام حقوق و دستمزد همه کارکنان اعم از سپه و بانک‌هاي ادغامي تابع ضوابط و مقررات يکسان خواهد بود و هيچ گونه تفاوت وتمايزي وجود نخواهد داشت.
وي اظهارداشت: بديهي است پرداخت پاداش‌هاي مبتي بر عملکرد از قبيل کارانه، پاداش‌هاي موردي و نظاير آن ارتباط مستقيم با عملکرد واحدها و کارکنان ذيربط خواهد داشت و به تناسب کارايي و عملکرد واحدها و کارکنان تابعه صف و ستاد در چارچوب ضوابط و مقررات و  بودجه مصوب مجمع عمومي بانک برخوردار خواهند شد.

تغييري در قرارداد کارکنان شرکتي بانک‌هاي ادغامي ايجاد نخواهد شد
چقازردي در خصوص وضعيت کارکنان شرکتي بانک‌هاي ادغامي نيز اظهار داشت: همکاري کارکنان شرکتي وابسته به موسسه و بانک‌هاي ادغامي طبق قرارداد منعقد شده با شرکت خود بدون هيچ تغييري با بانک سپه نيز تداوم خواهد داشت.
وي افزود: مطابق تصميمات اتخاذ شده واحدي در مرکز با محوريت مديريت امور منابع انساني و مديريت امور برنامه‌ريزي و سازمان و اداره کل روابط عمومي تعيين شده‌اند.

مديرعامل بانک سپه تاکيد کرد: اصلي‌ترين بخش پروژه ملي ادغام با نصب تابلوها و صدور احکام خاتمه پذيرفت و امروز ديگر نبايد موضوعات جزئي درون سازماني در کانال‌هاي غير رسمي که مي تواند مورد سواستفاده دشمنان قسم خورده نظام قرار گيرد مطرح شود.
چقازردي افزود : بيش از ۳۵ هزار حکم پرسنلي  کارکنان بانک‌هاي ادغامي تنها ظرف سه روز پس از برگزاري مجامع ادغام بانک‌هاي مذکور صادر و ابلاغ و تعيين تکليف شد که در نوع خود اين اقدام بي‌سابقه بوده و اين در حالي است که هم زمان با صدور اين احکام ظرف مدت کمتر از ۴۸ ساعت بالغ بر ۲ هزار تابلوي شعب بانک‌هاي ادغامي و نيز تابلوهاي ادارات مرکزي اين بانک‌ها  با عنوان بانک سپه تعويض و اجرايي شد. همچنين نشان‌ها و فرم ها و تابلوهاي بصري اين بانک‌ها به نام بانک سپه تغيير يافت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar