logo
برگزیده
اقتصادی

پیش بینی اخذ مالیات از صاحبان خانه‌ها و ماشین‌های لوکس

منبع
فارس
بروزرسانی
پیش بینی اخذ مالیات از صاحبان خانه‌ها و ماشین‌های لوکس

فارس/ رئيس سازمان امور مالياتي کشور گفت: در لايحه بودجه سال آينده ماليات بر ماشين‌ها و خانه‌هاي لوکس پيش‌بيني شده است.

اميدعلي پارسا رئيس سازمان امور مالياتي کشور در حاشيه معارفه رئيس سازمان بورس اعلام کرد: در لايحه بودجه سال آينده دولت 225 هزار ميليارد تومان به عنوان درآمد مالياتي پيشنهاد کرده بود که البته در مجلس اين رقم به 266 هزار ميليارد تومان افزايش يافته است که اين افزايش از محل افزايش نرخ‌ها نيست بنابراين فشاري به مؤديان مالياتي موجود نخواهد بود بلکه از محل کارآيي و بهره‌وري محقق خواهد شد همچنين از محل ماليات بر خودروي لوکس و مناظر لوکس که بيش از يک ميليارد تومان ارزش داشته باشد.

رئيس سازمان امور مالياتي کشور گفت: پايه‌هاي جديد مالياتي در مجلس با نرخ‌هاي جديد پيش‌بيني شده است. مثل ماليات بر خانه و ماشين لوکس و همچنين حذف معافيت ماليات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و پيش‌بيني 2 طبقه مالياتي در ماليات بر حقوق و دستمزد که اگر از 30 ميليون تومان مجموع دريافتي فرد بيشتر شود با نرخ‌هاي 30 و 35 درصد بايد ماليات بپردازند.

پارسا همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا قانون ماليات بر ارزش افزوده تبديل به قانون دائمي مي‌شود، گفت: فعلاً‌ از دي‌ماه امسال به مدت يک سال تمديد شده است و مجلس تلاش مي‌کند ايرادهاي شوراي نگهبان را رفع کند.

وي در مورد ماليات بر عايدي سرمايه گفت: طرحي در مجلس بررسي مي‌شود و در دولت در قالب اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم ارائه شده که ماليات بر عايدي سرمايه يا همان CGT است که البته اين طرح به بودجه دولت فعلي نمي‌رسد.

رئيس سازمان امور مالياتي کشور همچنين در مورد اينکه عده‌اي مي‌گويند دولت از بازار سرمايه ماليات کسب کرد و سپس آن را رها کرد، گفت: هيچ دولتي به بازار سرمايه چنين نگاهي ندارد و اين از يک تحليل سطحي ناشي مي‌شود و همه دولت‌ها دنبال ثبات و رشد بازار و سرمايه هستند. درآمد دولت از نقل و انتقال سهام امسال 13 هزار ميليارد تومان بوده است که نسبت به مشابه سال قبل بيش از 2 برابر افزايش يافته است.

پارسا با بيان اينکه با ورود شرکت‌ها به بورس شفافيت ايجاد شده و ماليات واقعي از آنها گرفته مي‌شود، گفت: با شفاف شدن اطلاعات ميزان ماليات واقعي مي‌شود.

وي همچنين در مورد ماليات فعاليت اقتصادي نهادي انقلابي گفت: بخشي از فعاليت اقتصادي نهادهاي انقلابي که مشمول ماليات است به شايستگي پرداخت مي‌شود و جزو مؤديان خوش‌حساب و خو‌ش‌تمکين به قانون هستند.

رئيس سازمان امور مالياتي کشور اظهار داشت: فعاليت‌هاي اقتصادي آستان قدس رضوي، ستاد اجرايي فرمان امام خميني، بنياد شهيد، بنياد مستضعفان و قرارگاه سازندگي خاتم آن بخشي که فعاليت اقتصادي است ماليات مي‌دهند و آن بخشي که کارهاي حاکميتي است مانند ساير بخش‌هاي حاکميتي معاف از ماليات است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره