برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واگذاری 9 هزار میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت به بانک ملت

منبع
فارس
بروزرسانی
واگذاری 9 هزار میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت به بانک ملت

فارس/مدير امور مالي بانک ملت اعلام کرد: معادل 90 هزار ميليارد ريال باقيمانده سهام دولت در شرکت‌هاي مختلف براساس مصوبه دولت به بانک ملت وگذار شد.

 در راستاي سياست دولت براي واگذاري باقيمانده سهام دولت در شرکت‌هاي مختلف از جمله پالايشي،‌بيمه‌اي هپکو، ايران ترانسفو و ايران خودرو به سه بانک حاضر در بورس شامل بانک‌هاي تجارت، صادارت و ملت؛ سيدکاظم چاووشي مدير امور مالي بانک ملت در نامه‌اي به روشن قلب رئيس اداره نظارت بر ناظران گروه مالي و خدمات سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد تحصيل سهام متعلق به دولت در تعدادي از شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس شفاف‌سازي کرد.



در اين نامه آمده است؛ پيرو مصوبه 10 دي‌ماه 1399 هيأت وزيران در مورد تسويه قسمتياز مانده بدهي دولت به بانک‌هاي ملت، تجارت و صادرات ايران از محل سهام شرکت‌هاي بورسي به اطلاع سهامداران مي‌رساند طبق توافق صورت گرفته مقرر شده معادل 90 هزار ميليارد ريال از سهام متعلق به دولت در شرکت‌هاي مندرج در جدول پيوست به صورت يک سوم نقد و دو سوم از محل تهاتر مطالبات بانک از دولت به اين بانک منتقل شد. تا پايان سال مبلغ 30 هزار ميليارد ريال از بابت حصه نقدي معامله به حساب دولت در چهار مرحله واريز شده و فرايند انتقال مالکيت سهام معادل 90 هزار ميليارد ريال در دست اقدام است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره