نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

وعده جدید وزارت جهاد؛ بازار مرغ تا ۲ روز آینده به ثبات می‌رسد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
وعده جدید وزارت جهاد؛ بازار مرغ تا ۲ روز آینده به ثبات می‌رسد

باشگاه خبرنگاران/ معاون امور دام وزير جهاد کشاورزي گفت: با توجه به افزايش توزيع مرغ تا ۲ روز آينده شاهد آرامش و ثبات بازار اين محصول خواهيم بود.

رضايي معاون امور دام وزير جهاد کشاورزي در بخش خبري ۲۱ شبکه يک سيما در خصوص وضعيت بازار مرغ گفت: با توجه به افزايش تقاضا و درست عمل نکردن در حوزه توزيع با مشکلاتي در بازار مرغ مواجه شديم.

او ادامه داد: قرارگاه ساماندهي مرغ در کشور  تشکيل شده و با همکاري همه دستگاه‌هاي مرتبط و فعاليت و تلاش شبانه روزي و با توجه به روند رو به رشد توزيع ، تا ۲ روز آينده شاهد آرامش بازار مرغ خواهيم بود.

رضايي بيان کرد: بنده در استان مازندران مستقر هستم و شاهد بوده ام که امروز مرغ در شهر‌هاي مختلف اين استان با نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان و به ميزان کافي توزيع شده است.

اين مقام مسئول در خصوص اينکه چرا قبل از افزايش قيمت مرغ، توزيع مناسب نبود گفت: روند توليد دست ما نيست و برنامه ريزي از يک و سال نيم قبل صورت مي‌گيرد و ما همواره توليد پايدار داريم. البته بايد بپذيريم که در توزيع و هماهنگي دستگاه‌ها مشکل وجود داشت.

او درباره برنامه ريزي براي تامين مرغ در بازار گفت: در پايان سال ۱۳۵ ميليون جوجه ريزي تحقق پيدا کرد اما وقتي بازار به اصطلاح بترسد و با افزايش تقاضاي واقعي شب عيد هم مواجه شود، تنش به بازار وارد مي شود.

رضايي افزود: اين ماه ۱۲۸ ميليون قطعه جوجه ريزي شده که در ارديبشهت ماه به بازار مي‌آيد و ثبات قيمت‌ها را شاهد خواهيم بود.
اکنون به غير از تهران، بازار مرغ در بقيه استان‌ها به ثبات رسيده است.

معاون امور دامي وزير جهاد کشاورزي تاکيد کرد: نهاده‌هاي وارداتي همچون ذرت و سويا به طور کامل تامين و به طور سيستماتيک در بازارگاه عرضه مي‌شود. در چند ماه اخير با کمک بانک مرکزي، تامين نهاده با ارز دولتي براي کل صنعت طيور کشور به طور صد در صد انجام شده است.

رضايي گفت: قيمت تمام شده مرغ براي مرغدار درب کشتارگاه ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان تعيين شده که با احتساب ۱۰ درصد سود بايد با نرخ  ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد و مردم اگر در فروشگاهي، مرغ حتي ۱۰۰ تومان بالاتر از اين قيمت هم مشاهده کردند، به عوامل نظارتي اطلاع دهند تا با اين تخلف برخورد شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره