نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

تزریق 1700 تن مرغ به بازار

منبع
فارس
بروزرسانی
تزریق 1700 تن مرغ به بازار

فارس/ رئيس هيأت مديره انجمن شرکت‌هاي زنجيره گوشت کشور با بيان اينکه شب گذشته 1700 تن مرغ به بازار تهران تزريق شد، گفت: اين عرضه در روزهاي آتي هم ادامه خواهد يافت، اما براي ثبات قيمت در بازار بايد توليد حداقل 15 درصد افزايش يابد.

عبدالعلي طهماسبي رئيس هيأت مديره انجمن شرکت‌هاي زنجيره گوشت کشور گفت: با تزريق گسترده مرغ به بازار که از دو روز پيش آغاز شده، قيمت مرغ در بازار متعادل شده و به نرخ مصوب 24 هزار و 900 تومان  رسيده است، اما براي ثبات قيمت، توليد بايد حداقل 15 درصد افزايش يابد.

وي افزود: شب گذشته از سه استان گيلان،‌ مازندران و گلستان يک‌هزار تن و از استان‌هاي ديگر 700 تن به بازار تهران تزريق شد و امروز بازار کاملاً اشباع شده است و در تمام نقاط شهر قيمت به کيلويي 24 هزار و 900 تومان به فروش مي‌رود، مگر اينکه کسي تخلفي بکند.

طهماسبي گفت: اين تزريق مرغ در روزهاي آتي هم اجرايي خواهد شد و هم‌اکنون معاونان وزارت جهاد کشاورزي در سه استان شمالي حضور دارند تا مراحل عرضه مرغ به بازار و به استان‌هاي ديگر به ويژه به تهران ادامه يابد.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که چه تضميني براي ادامه‌دار بودن تزريق مرغ به بازار وجود دارد، گفت:‌ آمارهاي سامانه مديريت اطلاعات صنعت طيور (سماصط) نشان مي‌دهد که جوجه‌ريزي به طور کامل انجام شده و نياز کشور را در روزهاي آتي برآورده مي‌‌کند، ضمن اينکه تجربه گذشته نشان مي‌دهد تزريق 800 تا 900 تن مرغ به ميدان بهمن نياز تهران را کاملاً برآورده مي‌کند در حالي که شب گذشته 1700 تن از استان‌هاي ديگر به تهران مرغ آمده به علاوه خود استان هم توليد دارد. 

به گزارش فارس، آمار مصرف روزانه مرغ در تهران از 1200 تا 2000 تن اعلام مي شود و استان تهران تنها 5 درصد نياز داخل خود را تأمين مي‌کند و بقيه از استان‌هاي ديگر تأمين مي‌شود. 

رئيس هيأت مديره انجمن شرکت‌هاي زنجيره گوشت کشور تأکيد کرد: عرضه مرغ به حدي رسيده که بسياري از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در مازندران اعلام کردند که ديگر مرغ نمي‌خواهند. 

طهماسبي در پاسخ به سؤالي که آيا اين قيمت مي‌تواند در ماه‌هاي آتي هم ثابت باشد، گفت: وزارت جهاد کشاورزي بايد توليد خود را حداقل 15 درصد افزايش دهد تا قيمت به ثبات برسد. 

به گزارش فارس، وزارت جهاد کشاورزي اعلام کرده 115 ميليون قطعه جوجه ريزي شده است، در حالي که سال‌هاي گذشته آمار 130 هزار قطعه جوجه‌ريزي هم وجود داشت. با وجود اين، تقاضا براي مرغ هم به دليل گراني گوشت افزايش يافته است. 

رئيس هيأت مديره انجمن شرکت‌هاي زنجيره گوشت کشور دليل گراني قيمت مرغ در روزهاي گذشته را دو نرخه بودن بازار عنوان کرد که در يک طرف مرغ دولتي 20 هزار و 400 تومان و در مغازه‌ها تا 40 هزار تومان به فروش مي‌رفت و حرص و ولعي در مردم ايجاد شده بود که يخچال‌هاي خود را پر از مرغ مي‌کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره