برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

معاون وزیر راه: رکورد احداث بزرگراه در این دولت شکسته شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
معاون وزیر راه: رکورد احداث بزرگراه در این دولت شکسته شد

ايرنا/  معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزير راه و شهرسازي گفت: از ابتداي ماموريت دولت تدبير و اميد تاکنون هشت هزار کيلومتر بزرگراه در کشور احداث شده است که يک رکورد محسوب مي‌شود.

نعمت الله ترکي روز سه شنبه در آيين توديع و معارفه مديرکل راه و شهرسازي کردستان که به صورت ويدئو کنفرانس حضور داشت، اظهار داشت: عليرغم مشکلات موجود در سطح کشور ما شاهد رشد بي‌سابقه در بخش احداث بزرگراهي بوديم و از ۱۲ هزار کيلومتر هدف‌گذاري اين بخش، از ابتداي ماموريت دولت تاکنون ۸ هزار کيلومتر به سرانجام رسيده است که يک رکورد محسوب مي‌شود.
وي به هدفگذاري احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملي در کشور هم اشاره و عنوان کرد: در استان کردستان ۲۲ هزار نفر در اين طرح ثبت نام کردند که در نهايت چهار هزار واحد آن منجر به قرارداد شده است.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزير راه و شهرسازي ادامه داد: اولين افتتاحيه‌هاي طرح مسکن ملي از ارديبهشت ماه سال جاري در برخي از شهرهاي کشور انجام مي‌شود و در استان کردستان نيز اين مسئله پيگيري شده است.
وي گفت: توسعه بخش راه و حمل و نقل استان کردستان در دستور کار اين وزارت خانه قرار گرفته است، هرچند به دليل شرايط اقتصادي و محدوديت‌هاي مالي، تحريم‌هاي ظالمانه و مشکلات اداري شايد تاکنون نتوانسته‌ايم به هدفگذاري موردنظر دست يابيم.
ترکي با بيان اينکه در بخش بازآفريني شهري و توسعه راه‌هاي روستايي استان کردستان در اولويت است، هرچند مي‌طلبد که با تخصيص منابع بيشتر در اين بخش فعال‌تر عمل کنيم، افزود: استان کردستان به يک کارگاه بزرگ راهسازي تبديل شده و در آينده مردم استان نتيجه آن را خواهند ديد.
وي در مورد جابجايي مديران حوزه راه و شهرسازي هم به راه اندازي کانون ارزيابي و توسعه شايستگي‌هاي عمومي در جهت انتصاب مديران شايسته در اين نهاد اشاره و عنوان کرد: در اين راستا ۱۴۸ نفر از معاونان دستگاه‌هاي اجرايي استان در اين قانون ارزيابي شدند و در نهايت مديرکل جديد راه و شهرسازي استان کردستان انتخاب شد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزير راه و شهرسازي يادآور شد: در انتصاب مديران سه مقوله مدير توسعه محور، تحول‌خواه و آينده‌نگر ملاک عمل ما بوده است چون بايد اصلح‌ترين و شايسته‌ترين فرد انتخاب شود.
در اين آيين "عرفان مرادي" از نيروهاي با سابقه اداره کل راه و شهرسازي استان کردستان که سرپرستي معاونت بازآفريني شهري و مسکن و معاونت مهندسي و ساخت اداره کل راه و شهرسازي کردستان در کارنامه دارد به عنوان مديرکل جديد اداره راه و شهرسازي استان منصوب و از خدمات ۲  ساله "محمدصديق ثابتي" مديرکل سابق هم تقدير به عمل آمد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar