logo

تامین ۱۰۰ درصد نهاده دامی از بازار آزاد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تامین ۱۰۰ درصد نهاده دامی از بازار آزاد

باشگاه خبرنگاران/ مدير عامل اتحاديه دامداران گفت: هم اکنون دامداران ۱۰۰ درصد نهاده مورد نياز را از بازار آزاد تامين مي‌کنند.

مجتبي عالي از کمبود نهاده‌هاي دامي خبر داد و گفت: هم اکنون دامداران در تامين نهاده‌هاي دامي با بحران جدي روبه‌رو هستند، به طوري که ۱۰۰ درصد نهاده مورد نياز را از بازار آزاد تامين مي‌کنند.

او قيمت کنوني هر کيلو ذرت در بازار آزاد را ۶ هزار تومان، کنجاله سويا را ۹ هزار تا ۱۰ هزار تومان و جو را ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به مشکلات کمبود بارش، خشکسالي و نبود مرتع، تابستان بسيار سختي را پيش رو خواهيم داشت که اگر در تابستان يونجه کاري نشود و علوفه کاه مورد نياز به دست نيايد، با چالش جدي در بازار گوشت روبه‌رو خواهيم بود.
عالي ادامه داد: با توجه به افزايش هزينه‌هاي توليد، قيمت گذاري گوشت و دام بايد لحظه‌اي انجام شود.

کاهش ۲۵ درصدي توليد شيرخام در راه است
اين مقام مسئول قيمت تمام شده هر کيلو گوشت گوساله را ۱۲۰ هزار تومان و گوشت گوسفند را ۱۴۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کيلو گوشت گوسفند با نرخ ۱۰۰ هزار تومان و گوشت گوساله با نرخ ۹۰ هزار تومان از دامدار خريداري مي‌شود.
به گفته او، با توجه به کاهش قدرت خريد خانوار و نبود تقاضا، افزايش قيمت منجر به کاهش سرانه مصرف مي‌شود، حال نمي‌دانيم مسئولان ذي ربط مي‌خواهند در راستاي حمايت از دامدار چه اقدامي انجام دهند؟، چرا که امکان گفتن مشکلات براي ما به عنوان مسئول اتحاديه دامداران به وزير و معاون وزير وجود ندارد.
مديرعامل اتحاديه دامداران در پايان با بيان اينکه سال گذشته ۱۱ ميليون و ۵۰۰ هزار تن شيرخام در کشور توليد شد، تصريح کرد: با توجه به افزايش هزينه‌هاي توليد و چالش تامين نهاده پيش بيني مي‌شود که توليد ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش يابد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره