برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افتتاح اتاق بازرگانی ایران و لهستان تا مردادماه

منبع
ايلنا
بروزرسانی
افتتاح اتاق بازرگانی ایران و لهستان تا مردادماه

ايلنا/ رييس کميته مشترک بازرگاني ايران و لهستان اظهار داشت: تا دو يا سه هفته ديگر امضاهاي مربوطه را مي‌گيريم و بعد از ماه آگوست يعني مردادماه که تعطيلات اروپايي‌ها تمام مي‌شود اتاق مشترک بازرگاني ايران و لهستان را افتتاح مي‌کنيم.


رحيم بنامولايي در مورد آخرين وضعيت تجارت ايران و لهستان اظهار کرد: صادرات ما به لهستان بيشتر در مورد کالاهايي مانند دمنوش و خشکبار است و واردات در بخش‌هاي ماشين آلات و لوازم برقي هستند. لهستاني‌ها علاقه‌مند هستند که ارتباطات تجاري خود را با ما افزايش دهند حتي آمادگي دارند که در پايان سال جاري ميلادي يک نمايشگاه در ايران داشته باشند. منتظر هستيم تا نتيحه مذاکرات وين و انتخابات مشخص شود.

وي افزود:‌ در حال تلاش هستيم که اتاق مشترک بازگاني ايران و لهستان را افتتاح کنيم. توصيه ما اين است که اتاق کشورها در اتاق ايران مستقر شوند اما به نظر مي‌رسد اما متمايل به اين کار نيستند. احتمالا تا دو يا سه هفته ديگر امضاهاي مربوطه را مي‌گيريم و بعد از ماه آگوست يعني مردادماه که تعطيلات اروپايي‌ها تمام مي‌شود اتاق مشترک بازرگاني ايران و لهستان را افتتاح مي‌کنيم. ان‌شاالله تا آن زمان ثبات سياسي هم پيدا مي‌کند. البته در حال حاضر سفارتخانه‌ها هم به دليل کرونا نيمه فعال هستند.

بنامولايي با اشاره به اهميت حمل و نقل بين دو کشور گفت: يکي از کارهايي که بايد آن را در اولويت قرار دهيم اين است که بتوانيم لاين مستقيم به ورشو درست کنيم. اميدواريم که وزارت راه کابينه جديد در اين مورد توافقاتي انجام دهد تا بتوانيم براي گسترش مبادلات اقتصادي و تجاري برنامه ريزي کنيم، چون الان ميزان مبادلات دو کشور عدد قابل توجهي نيست.

 

رييس کميته مشترک بازرگاني ايران و لهستان بيان کرد: لهستان علاقه‌مند است که ما در تجارت حلال آنها را کمک کنيم تا بتوانند کالاهايي مانند گوشت و مرغ را با برند حلال به بازارهاي اروپايي صادر کنند.
وي خاطرنشان ساخت:‌ يکي از مسائل بسيار مهمي که در نشست بخش خصوصي با آقاي رييسي هم مطرح شد اين است که تعامل ما با دنيا چگونه خواهد بود؟ مراودات ما به چه شکلي خواهد بود؟ اگر مشکل FATF حل نشود، از آنجا که مبادلات بانکي انجام نمي‌شود، دوباره تلاش مي‌شود که براي تهاتر تلاش کنيم که کار بسيار سختي است، به هرحال ما بايد به سيستم بانکي بپيونديم. اين موضوع بستگي به حاکميت دارد و بايد در اين مورد اقدام کند. روز به روز صادرات ما در حال کاهش است و با توجه به مشکلات بانکي و سياسي چالش‌هاي زيادي دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar