برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بیش از ۷۰۰۰ میلیارد از آورده متقاضیان مسکن ملی واریز شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بیش از ۷۰۰۰ میلیارد از آورده متقاضیان مسکن ملی واریز شد

ايسنا/ مديرعامل بانک مسکن با بيان اينکه تاکنون بيش از ۷۶۰۰ ميليارد تومان از سهم آورده متقاضيان مسکن ملي واريز شده است، گفت: نزديک به ۲۰۰۰ ميليارد تومان از اين منابع مردم به پروژه‌ها اختصاص يافته است.

محمود شايان با اشاره به افزايش سقف تسهيلات ساخت مسکن گفت: در حال حاضر سقف تسهيلات ساخت مسکن به روش هاي معمول ۲۰۰ ميليون تومان به ازاي هر واحد مسکوني است که امسال سقف تسهيلات مسکن براي سازندگاني که از فناوري هاي نوين در فرايند ساخت استفاده کنند بيش از دو برابر و به ۴۵۰ ميليون تومان افزايش پيدا کرده است.

شايان گفت: از انبوه سازان درخواست مي کنم با توجه به شکاف عرضه با تقاضاي مسکن از اين تسهيلات ويژه بانک مسکن بهره ببرند تا بتوانيم به تدريج عقب ماندگي هاي توليد مسکن در کشور را جبران کنيم.

وي درباره ميزان عقب ماندگي عرضه از تقاضاي مسکن طي سال هاي گذشته گفت: در حالي که سالانه بايد حداقل يک ميليون واحد مسکوني در کشور ساخته و توليد مي شد اما طي سال هاي گذشته اين ميزان به کمتر از ۴۰۰ هزار واحد رسيده است.

طبق اعلام بانک مسکن، مديرعامل اين بانک افزود: در همين راستا افزايش سقف تسهيلات ساخت براي واحدهاي داراي فناوري نوين به ۴۵۰ ميليون تومان به ازاي هر واحد مسکوني، مشوق بانک مسکن براي تحريک سمت عرضه است و يک فرصت مناسب براي انبوه سازان خواهد بود.

شايان همچنين درباره مشارکت بانک در تامين ملي پروژه هاي سراسري گفت: در اين حوزه بانک مسکن در قالب برنامه اقدام ملي مسکن نسبت به تامين مالي تعدادي از واحدهاي مسکوني اقدام کرده است.

وي گفت: در اين زمينه متقاضيان براي اينکه بتوانند از ابتدا در پروژه مشارکت داشته باشند ۴۰ ميليون تومان سهم الشرکه خود را واريز کردند که تاکنون بيش از ۷۶ هزار ميليارد ريال از سهم آورده متقاضيان توسط۱۸۰،۶۴۳ نفر واريز شده است.

مديرعامل بانک مسکن ادامه داد: از منابعي که از سوي متقاضيان براي ساخت مسکن ملي واريز شده، تاکنون نزديک به ۲۰ هزار ميليارد ريال از اين منابع مردم به پروژه ها اختصاص يافته است. ضمن اينکه حدود ۱،۱۱۴ ميليارد ريال از منابع مالي بانک تزريق شده است.

شايان با بيان اينکه استقبال خوبي از اين طرح شده است تاکيد کرد: بانک مسکن به تعهدات خود پايبند است و اميدواريم بتوانيم در بازه زماني مشخص واحدهاي مسکن ملي تکميل و به متقاضيان واگذار شود.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره