برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تلویزیون اینترنتی فرابورس ایران راه‌اندازی می‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
تلویزیون اینترنتی فرابورس ایران راه‌اندازی می‌شود

فارس/ مدير ارتباطات فرابورس ايران با بيان اينکه پيش‌بيني و آينده‌پژوهي درمورد شکل رسانه‌ها در سال‌هاي آتي نشان مي‌دهد «آينده تلويزيون، اينترنت است و آينده اينترنت، تلويزيون» در حال تحقق است، از راه‌اندازي رسمي VOD تخصصي بازار سرمايه و اقتصاد خبر داد.

مدير ارتباطات فرابورس ايران با بيان اينکه پيش‌بيني و آينده‌پژوهي درخصوص شکل رسانه‌ها در سال‌هاي آتي نشان مي‌دهد گزاره «آينده تلويزيون، اينترنت است و آينده اينترنت، تلويزيون» در حال محقق شدن است، از راه‌اندازي رسمي VOD تخصصي بازار سرمايه و اقتصاد خبر داد.

مبينا بني‌اسدي با توضيح اينکه 87 درصد از متخصصان ارتباطات در جهان معتقدند، وظايفي که آنها بر عهده دارند تا سه سال آينده با عبارت «روابط عمومي» توصيف‌شدني نيست، گفت: اين پيش‌بيني به خاطر تغيير شکل لحظه‌اي رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي و همچنين ذائقه مخاطبان است که بر همين اساس دغدغه اوليه راه‌اندازي تلويزيون اينترنتي در فرابورس ايران به وجود آمد و اوايل سال گذشته به صورت آزمايشي محتواهاي ويدئويي متعددي در حوزه بازار سرمايه و اقتصاد توليد و منتشر شد.

وي عنوان کرد: طي يک سال گذشته، اتفاقات مهمي در حوزه فعاليت‌هاي رسانه‌اي فرابورس ايران رقم خورد، در اين مدت توانستيم مجوز تلويزيون اينترنتي واچار را از سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير (ساترا)  اخذ کنيم و اين اتفاق نقطه عطفي براي مهاجرت حرفه‌اي به حوزه ويدئو ژورناليسم و ويدئو گرافيک بود که پيش‌تر بازخوردهاي خوبي از توليد محتوا را در اين قالب گرفته بوديم.

بني اسدي با تأکيد بر اينکه ارتقاي سواد مالي در بازار سرمايه مهم‌ترين هدف مجموعه فرابورس و همچنين مسئوليت اجتماعي اين شرکت براي راه‌اندازي «واچارتي‌وي» است، گفت: از سال گذشته شاهد افزايش ضريب نفوذ بازار سرمايه در بين عامه مردم بوديم و به صورت جدي موضوع ارتقاي سواد مالي جامعه اهميت مضاعفي يافت، از اين رو فرابورس نيز تلاش کرد تا با چهره‌اي جديد در عرصه فرهنگ‌سازي و ارتقاي سواد مالي در کنار ساير رسانه‌هاي فعال اين عرصه قرار گيرد؛ زيرا هرچه محتوا در اين بخش توليد شود همچنان نياز براي آن وجود دارد.

مدير ارتباطات فرابورس ايران در ادامه از پايان پخش برنامه زنده تلويزيوني «به وقت تحليل» خبر داد و افزود: بيش از 125 قسمت از برنامه به‌وقت تحليل به‌صورت روزانه با حضور فعالان باسابقه و برجسته بازار سرمايه از شبکه ايران کالا به مدت هفت ماه توسط فرابورس تهيه شد که ضمن تقدير از تمامي دست اندرکاران اين برنامه و تمامي کارشناساني که بار علمي اين برنامه را ارتقا دادند، بايد اشاره کرد که به زودي برنامه ديگري با چهره‌اي متفاوت و درگاهي جديد از واچارتي روي آنتن خواهد رفت.

به گفته وي نمونه‌هاي برنامه به‌وقت تحليل که از يک استوديو تخصصي بورسي به‌صورت زنده پخش شود، پيش‌ازاين در بورس‌هاي مطرح دنيا مثل بورس نزدک و بورس نيويورک انجام‌شده بود و براي بازار سرمايه کشور ما تجربه‌اي جديد و البته جذاب بود که توسط فرابورس رقم خورد. اين برنامه ما را بيشتر به اين باور رساند که مديريت ارتباطات فرابورس به‌صورت مستقل مي‌تواند روزانه به تهيه برنامه‌هاي تخصصي زنده و ضبطي براي بازار سرمايه و اهالي اين بازار بپردازد.

بني اسدي رسالت واچار را برگرفته از معنا و ماهيت آن نگاه عميق به رويدادها و روندهاي اقتصادي همگام به پيشرفت‌هاي پرشتاب دنياي امروزي دانست و افزود: آنچه امروز به‌عنوان بازار شناخته مي‌شود در فارسي باستان به‌صورت «واچار» به‌کاربرده مي‌شد؛ عبارتي که بر اساس ساختار و نحوه تلفظ‌‌ اش به کلمه‌اي جهاني تبديل‌شده است. عبارت واچار در کنار معادل‌هايش علاوه بر ايران در خاورميانه، آفريقا و اروپا نيز رواج دارد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: تلويزيون اينترنتي فرابورس ايران تحت عنوان «واچار» آماده رونمايي عمومي شده و پلتفرمVOD  آن به نشاني wachartv.com در دسترس است و اميدواريم فرابورس ايران هم همچون بورس‌هاي مطرح بين‌المللي در اين عرصه توليدات قابل دفاعي به مخاطبان فهيم بازار سرمايه کشور ارائه کند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar