برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیش‌‎بینی افزایش مصرف برق در هفته آینده

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیش‌‎بینی افزایش مصرف برق در هفته آینده

ايرنا/ مديرعامل شرکت مديريت شبکه برق ايران گفت: پيش‌بيني مي‌شود با افزايش دما در هفته آينده، با افزايش نياز مصرف تا ۶۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات روبرو شويم.
"مصطفي رجبي مشهدي" افزود: هفته آينده  هفته‌اي پرمصرف خواهد بود و  با توجه به پيش‌بيني‌هاي سازمان هواشناسي مبني بر افزايش دماي هوا در هفته آتي در سراسر کشور و رسيدن به ميانگين دماي ۳۸ درجه، صنعت برق با افزايش نياز مصرف از سوي مشترکان روبرو خواهد شد.
وي ادامه داد: در پي افزايش دما، نياز مصرف تا ۶۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد خواهد داشت که از اين مقدار فقط ۵۴ هزار مگاوات توسط نيروگاه‌هاي کشور قابل تامين خواهد بود.
سخنگوي صنعت برق گفت: براي جبران کمبود ۱۰ هزار مگاواتي، در کنار برنامه‌هاي مديريت مصرف، همچنان نيازمند همکاري مشترکان عمده، صنعتي و خانگي هستيم.
رجبي مشهدي افزود: از مردم  ايران خواهشمنديم که با در نظر گرفتن ساعت اوج مصرف و استفاده نکردن از وسايل برقي پرمصرف در اين ساعت‌ها که از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ است اين دوره را نيز پشت سر بگذاريم. 
پيشترمعاون هماهنگي توزيع شرکت توانير گفت: تراز منفي ۱۰ هزار مگاواتي توليد و مصرف مي‌توانست باعث بروز خاموشي سراسري (بلک اوت) شود که آثار زيانباري براي کشور به همراه داشت اما با همراهي و مديريت درستي که صورت گرفت، اين اتفاق رخ نداد.


 
 
  
  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره