برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

توضیح ایران برای اعضای شانگهای درباره پاسخ تنبیهی به رژیم صهیونیستی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
توضیح ایران برای اعضای شانگهای درباره پاسخ تنبیهی به رژیم صهیونیستی

ایرنا/ معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در سخنانی در میزگرد سازمان همکاری شانگهای، دیدگاه‌های کشورمان درباره تحولات اخیر خاورمیانه و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق را تشریح کرد.

حسین ملکی روز سه شنبه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که از هفت ماه پیش تاکنون ادامه داشته است، گفت: این رژیم با هدف ایجاد زمینه گسترش جنگ و برون‌رفت از بحران غزه، به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق حمله کرد که منجر به شهادت جمعی از دیپلمات‌ها و مستشاران نظامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در آن کشور حضور داشتند، انجامید.
وی ادامه داد: این حمله از سوی بسیاری از کشورها محکوم شد و ما در این خصوص به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کردیم؛ اما علی‌رغم خواست دو عضو دائم شورای امنیت روسیه و چین، دولت‌های غربی مانع از صدور حتی یک بیانیه ساده شدند.
ملکی با بیان اینکه من در این نشست از بیانیه دبیرکل سازمان شانگهای و کشورهای عضو که این حمله را محکوم کردند، تشکر می کنم، افزود: ایران پس از طی شدن این روند، تصمیم به تنبیه رژیم تروریستی اسرائیل گرفت و در قالب دفاع، مجموعه‌ای از حملات را علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم انجام داد که نتایج موفقیت آمیزی داشت.
معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به اینکه اقدام ایران یک پاسخ دفاعی در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی بود، گفت: اکنون این مرحله از نظر ما پایان یافته است، اما اگر رژیم اسرائیل و حامیان غربی آن روند تشدید منازعات را ادامه دهند، ما برای اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود آماده‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با یادآوری عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای از سال گذشته، به زمینه های تقویت همکاری‌ها میان اعضای این سازمان پرداخت و بر آمادگی کشورمان برای اجرای موثر توافقات امضا شده، به ویژه در بخش‌های اقتصادی تصریح کرد.
میزگرد شانگهای به ابتکار سفارت قزاقستان در مسکو و با همکاری وزارت امور خارجه روسیه برگزار شد که طی آن معاونان وزارتخانه های امور خارجه این دو کشور، به همراه سفیران و نمایندگان کشورهای شانگهای در مسکو و جمعی از اندیشمندان و صاحب نظران سیاسی این حوزه شرکت داشتند و به بررسی چشم انداز توسعه همکاری‌ها، به ویژه در دوران ریاست قزاقستان بر این سازمان پرداختند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar