برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

سورپرایز وزیر دفاع درباره موشک‌های کروز هوایی

منبع
مهر
بروزرسانی
سورپرایز وزیر دفاع درباره موشک‌های کروز هوایی

مهر/ وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، از مرحله آزمايشي موشک‌هاي کروز هوايي خبر داد.

امير سرتيپ امير حاتمي در گفتگويي از مرحله آزمايشي موشک‌هاي کروز هوايي خبر داد و گفت: يک موشک کروز برد بلند هم براي هواپيماها داريم که اميدواريم بتوانيم آن را به موقع به اتمام برسانيم.

وي افزود: کار براي توليد اين موشک کروز برد بلند در وزارت دفاع با جديت به پيش مي‌رود و از آنجا که يک کار تحقيقاتي است، اگر با مانع فني روبرو نشود در موعد مقرر به نتيجه خواهد رسيد.

وزير دفاع با اشاره به اينکه وزارت دفاع در زمينه انواع موشک‌هاي کروز کار مي‌کند، اظهار داشت: در نمايشگاه دفاعي ۲۲ بهمن سال گذشته هم موشک‌هاي کروز زمين به زمين هويزه و سومار به نمايش گذاشته شد که برد آن‌ها حدود هزار و ۴۰۰ کيلومتر است.

امير حاتمي با اشاره به صعود ايران از رتبه بيست و سوم به چهاردهم در توان دفاعي، ادامه داد: اگر سنجش دقيقي صورت بگيرد، حتماً رتبه واقعي ما بالاتر از اين رقم خواهد بود.

وي تاکيد کرد: اين رتبه بندي را موسسه‌هاي بين‌المللي بر اساس شاخص‌هايي انجام مي‌دهند و قدرت رزمي کشورهاي مختلف را با تطبيق داده‌ها مي‌سنجند و يک رتبه‌اي را اعلام مي‌کنند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح کرد: اما چون آن‌ها از يکسري ويژگي‌هاي ما مثل قدرت روحي، آموزش، تجربه و انگيزه‌هاي الهي رزمندگان ما اطلاع درستي ندارند نمي‌توانند با دقت اين توان دفاعي را بسنجند.

امير حاتمي درباره مشارکت وزارت دفاع در توليد واکسن کرونا هم، گفت: همکاران ما با توجه به ظرفيت‌هاي بالايي که در حوزه‌هاي علم و فناوري در اختيار دارند، کمک موثري به همکاران وزارت بهداشت مي‌کنند و ما اميدوار هستيم که بتوانيم در تامين واکسن کرونا هم نقش موثري ايفا کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر