نماد آخرین خبر

توصیه علم‌الهدی به عزاداران حسینی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
توصیه علم‌الهدی به عزاداران حسینی

ايرنا/ امام جمعه مشهد گفت: هيات‌هاي عزاداري به طور حتم نبايد پيرو اجراي برنامه‌هاي سنتي باشند و امسال در اين موقعيت يا فضاي باز برخي برنامه‌ها قابل ‌اجرا نيست بلکه بايد برنامه ابتکاري باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آيت الله سيد احمد علم الهدي وي در خطبه مجازي نماز جمعه مشهد افزود: بياييد مطابق شرايط امروز و اين زمان عزاداري سيدالشهدا(ع) را انجام دهيد. به‌جاي اجراي برنامه‌هاي سنتي، برنامه‌هاي ابتکاري داشته باشيد. برنامه‌هاي سنتي به‌جاي خود محفوظ است اما امروز در شرايط خاصي که از نظر بيماري کرونا براي مردم پيش‌آمده و امکان تجمع نيست و اين کار مضر است پس نبايد تجمع شود. نوکري در خانه امام حسين (ع)، هر زماني يک‌ شکلي را اقتضا مي‌کند. در موضوع عزاداري سيدالشهدا(ع) امسال از برنامه‌هاي ابتکاري استفاده کنند و مراسمي پرشورتر و پرهيجان‌تر برگزار کنند.

وي ادامه داد: ما مي‌خواهيم در خط تقوا  خدا را عبادت کنيم، در خط اجراي حلال و حرام خدا مي‌خواهيم عزاداري سيدالشهدا(ع) را برپا کنيم، اگر بنا شد عملي را به‌عنوان عشق به ولايت اهل‌البيت(ع) انجام دهيم و در نتيجه عمل ما، يک نفر يک شب تب کند تا صبح، نمي‌توانيم جوابش را در درگاه خدا بدهيم.

نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: حداکثر احتياط و مراقبت را بايد در اين زمينه داشته باشيم، دستور اکيد مقام معظم رهبري است فرمودند عزاداري کنيد و در عزاداري‌ها هرچه ستاد ملي کرونا مي‌گويد گوش کنيد و عمل کنيد اين فتواي مقام معظم رهبري است.

علم الهدي با بيان اينکه عزاداري دهه اول محرم ابتکار امام هشتم (ع) است افزود: آن حضرت دستور عزاداري و ذکر مصيبت و نوع اقامه عزا را به ريان بن شبيب صادر کردند.  روزي که امام هشتم (ع) اين دستور را مي‌دهند، حداقل ۱۴۰ سال از جريان کربلا و روز عاشورا گذشته بود. اين دستور امام واقعيتي را براي ما اثبات مي‌کند و آن واقعيت اين است که کربلا تمام نشده و کربلا پايان نيافته است. روز عاشورا و جبهه سيدالشهدا (ع) در برابر جبهه کفر و استکبار يزيدي ادامه دارد و اين جنگ، برخورد و رويارويي در همه زمان‌ها موجود است.

وي ادامه داد: وقتي مي‌گوييم «ما ملت امام حسينيم»، يعني در مبارزات، مجاهدات و مقابله با دشمنان خدا در روي کره زمين از پاي نمي‌نشينيم، کوتاهي نمي‌کنيم و در هيچ کجا عقب‌نشيني نداريم، تا آنجايي مي‌رويم که تا آخرين قطره خون ما در راه دفاع از دين و مقابله با دشمنان خدا ريخته شود اين‌که امام رضا(ع)به ريان بن شبيب دستور مي‌دهند مقصود اين است.

امام جمعه مشهد گفت: وجود مقدس سيدالشهدا (ع) در حقيقت بزرگ‌ترين عنصر دفاعي اسلام بودند، دفاع سيدالشهدا (ع)، تنها دفاع در برابر تهاجم دشمن در آن زمان نبود، يک دفاع هميشگي بود يعني هر وقت هر جريان مهاجمي به‌ طرف اسلام و مباني دين هجمه کند با دفاع حسيني رو به روست، دفاع امام حسين (ع) اسلام را واکسينه کرد.

علم الهدي با اشاره به هفته احياي امربه ‌معروف و نهي از منکر افزود: وجود اقدس سيدالشهدا (ع)، خط دفاعي را در امر به‌ معروف و نهي از منکر معرفي کردند و اگر کسي بخواهد اين خط دفاعي را در برابر تهاجمات به اسلام و مباني اسلامي و ارزش‌هاي دين کاملاً حفظ کند بايد در راستاي امر به‌ معروف و نهي از منکر باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر