برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

جزئیات طرح تشکیل استان‌های جدید در مجلس

منبع
تسنيم
بروزرسانی
جزئیات طرح تشکیل استان‌های جدید در مجلس

تسنيم/ نماينده مردم نجف آباد در مجلس، گفت: طرح تشکيل استان‌ها در مجلس مطرح شده و به شوراي نگهبان ارسال مي‌شود.

ابوالفضل ابوترابي نماينده مردم نجف آباد در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با تسنيم، با اشاره به اعلام وصول طرح استان گلساران از سوي هيئت رئيسه قوه مقننه، اظهار داشت: تقسيم استان‌ها در راستاي تمرکززدايي و کاهش بروکراسي اداري مطرح شده است.

وي در همين راستا، افزود: در حال حاضر 5 استان کشور بايد تقسيم‌بندي شود و زماني که کار با هزينه خوبي به سرانجام برسد، اخطار اصل 75 قانون اساسي برطرف مي‌شود.

نماينده مردم نجف آباد در مجلس بيان داشت: در راستاي تمرکززدايي و کاهش بروکراسي اداري و همچنين حل مشکلات مردم، بايد استان‌هاي اصفهان، کرمان، فارس به دو قسمت و استان سيستان بلوچستان به سه قسمت تقسيم شوند.

ابوترابي تصريح کرد: نظر مسئولان استان‌ها، ملاک تقسيم اين مناطق نيست. طرح تشکيل استان‌ها در مجلس مطرح شده و به شوراي نگهبان ارسال مي‌شود.

نماينده مردم نجف آباد در مجلس با اشاره به طرح استان گلساران، بيان داشت: طرح تشکيل استان گلساران، به نفع استان اصفهان بوده و باعث مي‌شود بودجه برخي شهرستان‌هاي اصفهان از تهران تأمين شود.

به گزارش تسنيم، سيد محسن دهنوي عضو هيئت رئيسه مجلس روز (چهارشنبه 19 شهريور ماه) طرح ايجاد استان گلساران را اعلام وصول کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره