برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مقام ارتش: درخواست‌های زیادی برای آموزش کشورهای دیگر داریم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مقام ارتش: درخواست‌های زیادی برای آموزش کشورهای دیگر داریم

ايرنا/ معاون تربيت و آموزش ارتش گفت: درخواست‌هاي زيادي براي آموزش از کشورهاي ديگر داريم که در حال حاضر از ۵ کشور در ايران در سطح کارشناسي ارشد دانشجو داريم و اين تهاتر آموزش را انجام مي دهيم.


اميرسرتيپ دوم عليرضا شيخ روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي دفاع مقدس و مقاومت افزود: تا زماني که ارتشي وارد جنگ نشود آموزه‌هاي آن در قالب تئوري و تمرين‌ها و رزمايش‌هايي انجام مي شود و زماني که وارد جنگ شود به اصطلاح از حالت گلخونه اي خارج مي شود و تجربه‌ها و آموزهاي خود را در صحن رزم به کار مي گيرد.
وي ادامه داد: اول جنگ با توجه به اين که اين دانش در اختيار ارتش بود بنابراين متولي کار آموزش حوزه دفاع شد و کار بزرگي که انجام شد گره خوردن بخش آموزش‌ها و دانش‌ها با مردمي بود که از لحاظ انگيزش بسيار بالا بودند اما از لحاظ دانش ورود به عرصه را نداشتند.
معاون تربيت و آموزش ارتش گفت: بنابراين ارتش به اين عرصه ورود پيدا کرد و توانست عزيزان ما در سپاه، ناجا و حتي نيروي مردمي را شروع به آموزش دادن کرد و آنها را به بدنه دفاع مقدس وصل کرد تا اين فرايند را که امروز ما با افتخار از آن ياد مي کنيم که ذره‌اي از خاک وطن را به دشمن نداديم. اين نتيجه مطلوب آموزشي است که در ابتدا به نفرات براي ورد به عرصه داده شد.
سرتيپ شيخ افزود: با تکميل اين فرايند آموزش به مرور زمان آموزهاي امروزي ما است که در عرصه‌ دنيا و بين المللي در آموزش‌هاي نظامي حرف براي گفتن داريم چرا که آموخته هايي داريم که بعد از ۴۰ سال آن را تبديل به دانش و کتاب و به مدل‌هاي آموزشي مختلف و از همه مهمتر نظام تربيتي که براي تربيت يک رزمنده چه فرايندي بايد سپري شود.فرايند مطمئني که بتواند ما را به هدف برساند.
وي تاکيد کرد: امروز داراي نظام تربيتي و آموزشي مستقلي هستيم که کشورهاي ديگر به دنبال اين هستند که آموزه هاي ما را از جنگ و دفاع ياد بگيرند و در حوزه خود به کار بگيرند بنابراين درخواست‌هاي زيادي براي آموزش کشورهاي ديگر داريم.
معاون تربيت و آموزش ارتش با بيان اين که در حال حاضر از ۵ کشور در ايران در سطح کارشناسي ارشد دانشجو داريم و اين تهاتر آموزش را انجام مي دهيم گفت: آموزش از ابتداي دفاع مقدس تا الان يک پوست اندازي بزرگي انجام داده و توانسته در حوزه هاي مختلف مستقل شود.
نمايشگاه ملي دستاوردهاي دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» و با شعار محوري «ما قوي هستيم» به مناسبت چهلمين سالگرد حماسه دفاع مقدس، از ۲ تا ۱۱ مهر در موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس برپا است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره